کد خبر: 42713
A

کرباسچی: لیست 7 نفر کاندیداهای شهرداری تهران تماما حاصل لابی گری است

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: «تصور نمی‌کنم کارایی و توان اجرایی یک شهردار در لیست 7 نفره امروز ملاک بوده باشد.»

کرباسچی: لیست 7 نفر کاندیداهای شهرداری تهران تماما حاصل لابی گری است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران و شهردار اسبق تهران با تاکید براینکه تصور نمی کنم کارایی و توان اجرایی یک شهردار ملاک انتخاب اعضای شورای شهر تهران برای انتخاب این هفت نفر بوده باشد گفت : درواقع این لیست حاصل قول و قرارهایی است که دوستان با هم در شورا گذاشته‌اند.

وی تاکید کرد : در صورت کلی مهم این است که شهردار آینده، تهران را بشناسد، سابقه فعالیت شهرداری داشته و بتواند با مسئولان مختلف نظام هماهنگی و تعامل داشته باشد و توجه آن‌ها را برای حل مشکلات شهری جلب کند.

کرباسچی در پاسخ به این سوال که تا چه حد یارکشی حزبی می‌تواند به زندگی مردم و شهر تهران صدمه بزند، بیان کرد: «متاسفانه بسیار زیاد و مردم صدمه این یارکشی را خواهند دید.»

شهردار اسبق تهران با تاکید بر اینکه درحال حاضر تهران دیگر به ظرفیت فعالیت‌های عمرانی سنگین نیاز ندارد و موضوع اصلی آن ترافیک و حمل و نقل است گفت : باید فردی بر سر کار بیاید که بتواند در مورد حمل و نقل عمومی اقدام جدی انجام دهد. ظرفیت مترو تهران باید به 10 تا11 میلیون سفر در روز برسد اما در حال حاضر حدود 2 تا 2.5 میلیلون سفر است. شهردار جدید باید همه همت خود را بگذارد تا ظرفیت مترو را بالا ببرد وضعیت فعلی را به یک وضعیت معقول‌تر ارتقاء دهد. بخش دوم نوسازی بافت‌های فرسوده است. همچنین بخش سوم، مسائل زیست محیطی، آلودگی‌های آب و خاک و هوا و دفع زباله باید هدف اصلی باشد و آقایان روی آن کار کنند. متأستفانه یک سال وقت‌شان به این گذشته که چه کسی شهردار باشد یا نباشد و چگونه شهردار انتخاب کنند؛ خیلی آدم را به کارنامه شورای شهر امیدوار نمی‌کنند.»

وی در پاسخ به این سوال که در تمام این ماه ها شنیدیم که شهرداری ورشکسته است ، مشکل مالی دارد و دست شهردار و زیرمجموعه بسته است و نمی توانند کاری کنند و این دلیل بر کمرنگ بودن فعالیت ها بود آیا گذر از این بحران به همین اندازه سخت و غیر قابل حل است گفت : «مشکلات مالی، مشکلاتی نیست که شهرداری را زمین‌گیر کند. اگر مدیریت درست و توانمند باشد، با کمک شورا مشکلات مالی شهرداری قابل حل است. اگر بودجه شهرداری درست و معقول اداره شود مشکلات مالی وجود نخواهند داشت. یکی از اشکالات شهرداری این است که به صورت گران اداره می‌شود، این تعداد پرسنل و امکانات چند برابر چیزی است که برای شهر تهران لازم است. اگر شهرداری درست اداره شود امکان تامین مالی آن وجود دارد.»

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که لیست 7 نفره تا چه میزان لابی شده است، گفت: «همه آن لابی شده است. گویا ملاک انتخاب شهردار کارایی داشتن نبود»/ برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر