کد خبر: 42849
A
در اعتراض به تبصره ماده ۷ قانون نظام مهندسی؛

تجمع دانشجویان کارشناسی ناپیوسته مهندسی مقابل وزرات علوم + تصاویر

دانشجویان رشته‌های مهندسی مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌های کشور در اعتراض به تبصره ماده ۷ قانون نظام مهندسی ظهر امروز مقابل وزرات علوم تجمع کردند.

تجمع دانشجویان کارشناسی ناپیوسته مهندسی مقابل وزرات علوم + تصاویر
به گزارش خبرنگار دیده بان ایران، دانشجویان رشته‌های مهندسی دانشگاه های کشور که به صورت ناپیوسته تحصیل کرده اند، در اعتراض به تبصره ماده ۷ قانون نظام مهندسی برای چندمین بار طی ماه های گذشته صبح امروز در مقابل وزرات علوم تجمع کردند.

یکی از دانشجویان حاضر در این تجمع در رابطه با برپایی این تجمع به دیده بان ایران گفت: طبق مصوبه ششم آبان امسال در تبصره ۲ ماده ۷ قانون نظام مهندسی کشور، قانونی وضع شده که حقوق و امتیازاتی که مهندسان داشتند را از آن‌ها سلب می‌کند. به این معنی که دانشجویانی که کارشناسی ناپیوسته خوانده اند، با دارندگان کارشناسی پیوسته امتیازات متفاوتی خواهند داشت؛ یعنی دانش آموزان که از دبیرستان وارد دانشگاه شده اند، امتیازات خاص خودشان را دارند و هنرستانی و کاردانشی‌ها تمام امتیازات شان حذف شده است. این مصوبه بر روی سرنوشت خیلی‌ افراد تاثیر گذاشته است.
این دانشجو اضافه کرد که تاکنون چند نامه خطاب به وزیر علوم و همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نوشته و ارسال کرده ایم که تاکنون جوابی به ما داده نشده است و ظاهرا" این نامه ها درحال حاضر بایگانی شده اند.
 
به گفته دانشجویان حاضر در این مراسم اعتراضی؛ این مصوبه بر روی زندگی میلیون‌ها نفر از دانشجویان این رشته که در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش درس خوانده اند و وارد دانشگاه شده اند تاثیر گذاشته و باعث شده است تا خیلی از دانشجویان به فکر انصراف بیفتند.

گفتنی است در تبصره ۲ ماده ۷ قانون نظام مهندسی آمده است "دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی پیوسته علمی کاربردی یا تکنولوژی در رشته‌های هفت گانه ساختمان می‌توانند با داشتن سایر شرایط لازم صلاحیت طراحی محاسبات فقط در پایه سه بدون امکان ارتقا با شماره مرتبط دریافت کنند.
 همچنین در اجرای ابلاغیه شماره ۲۷۸۸۲/۴۰۰ مورخ 94/5/25 صلاحیت طراحی برای دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته، علمی کاربردی، کاربردی یا تکنولوژی در رشته‌های اصلی ساختمان که دارای مدارک کاردانی در رشته‌های اصلی یا رشته مقطع کارشناسی است، فقط در پایه سه بدون امکان ارتقا با شماره مرتبط امکان پذیر است که این موضوعی است که دانشجویان به آن اعتراض دارند.
 
image

image

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر