کد خبر: 42919
A

ربیعی: دولت تلاش کرد صدای کارگران را بشنود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که کارگران، حامیان دولت و در کنار دولت خواهند بود، تاکید کرد: «دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را کرد تا صدای کارگران را بشنود و کار و کارگر ایرانی برای ما بسیار مهم است.»

ربیعی: دولت تلاش کرد صدای کارگران را بشنود

به گزارش دیده بان ایران، علی ربیعی در بیست و نهمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای کار نمونه، با اشاره به روز جهانی کارگر اظهار داشت:‌ «روز کارگر را به همه کارگران، مردان و زنان ایران تبریک می‌گویم. امیدوارم زندگی کارگران ایرانی هر روز پر از شادی باشد و از خداوند می‌خواهم کمک کند که ما به همراه دولت از درد و رنج این عزیزان کم کنیم تا زندگی بانشاطی داشته باشند.»

وی افزود: «هفته کارگر هر سال به ما این فرصت را می‌دهد در کنار رییس‌جمهور باشیم و بار دیگر مسایل و سیاست‌ها را مرور کنیم و با کارگران پیمان ببندیم.»

ربیعی عنوان کرد: «جناب آقای روحانی، کارگران با انقلاب گره خورده‌اند. در آن زمانی که گروه‌های مختلف می‌خواستند کارخانه‌ها را تعطیل کنند، این کارگران بودند که ایستادند و امروز در ۴۰ سالگی انقلاب هم انقلابی‌ترین نیروها همین کارگران هستند. زمانی که ترورهای کور انجام می‌شد، کارگران قربانیان این ترور بودند.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: «شهید صفدری که کارگر کارخانه پارس‌خودرو بود، به جرم اعتماد به انقلاب و شورای انقلاب اسلامی ترور شد. هنوز بوی سوخته آن پیکر رعنا و رشید که به بهانه آش آوردن در افطار ماه مبارک رمضان با نارنجک ترور شد را استشمام می‌کنم.»

وی در ادامه گفت: «در جنگ هم این کارگران بودند که فوج فوج به جبهه رفتند و 6، 7 سال به حقوق آنان اضافه نشد. کارگران تحول‌خواه و عدالت‌خواه هستند. کارگران می‌خواهند دولت تولیدمحور باشد.»

حل مشکلات جامعه کارگری با تدبیری
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: «اعتقاد دارم خداوند متعال آدم‌ها را با همان نام و نشانی که برایشان برمی‌گزیند، نشان می‌دهد. دولت شما دولت تدبیر و امید است. امیدوارم با تدبیر و امید مشکلات جامعه کارگری حل شود.»

ربیعی افزود: «ما طی این سال‌ها مشکلات زیادی داشتیم، فشار جمعیتی، آب و خاک طی سالیان دراز، وضعیت کشاورزان را وخیم کرده و معیشت آنان را در خطر قرار داده است. امیدوارم دولت با یک برنامه‌ریزی بتواند این مشکلات را برطرف کند.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که در این دولت سالمندان که سال‌ها قدرت خرید فروافتاده را تجربه کرده بودند، توانستند روی دیگری را ببینند، گفت: «ما در قبال کیفیت زندگی، حفظ تولید، بازنشستگی کارگران مسوول هستیم.»

وی خاطرنشان کرد: «در هیچ دوره‌ای کارگران اجازه راهپیمایی نداشتند، اما در دولت تدبیر و امید مشاهده کردیم که کارگران راهپیمایی می‌کنند و ۵۵ درصد تشکل‌های کارگری افزایش پیدا کرد. ما ۴۰۰ میلیارد تومان برای مسکن مستمری‌بگیران بودجه در نظر گرفته‌ایم.»

تبدیل صندوق تامین اجتماعی به صندوق زندگی اجتماعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: «صندوق تامین اجتماعی باید به صندوق زندگی اجتماعی تبدیل شود.»

وی گفت: «نکته دیگر ما کارگران غیررسمی هستند. خوشحال هستیم که اشتغال ایجاد شده است و تمام تلاش خودمان را برای رسمی شدن آنان می‌کنیم. ما ۵۰۰ هزار شغل خدماتی و ۳۰۰ هزار شغل صنعتی ایجاد کرده‌ایم که سهم زنان از ۱۵ به ۲۵ درصد رسیده است و حتی اشتغال زنان در برخی از موارد نیز در بعضی شغل‌ها به ۱۰۰ درصد رسیده است.»

ربیعی تاکید کرد: «کارگران امروز دارای تدبیر و اندیشه هستند. این نیروها با نیروهای سابق فرق بسیاری کرده است.»

وی ادامه داد: «بحث دیگر ما اشتغال فراگیر است و قصد داریم روستاهایمان را به سمت این شغل پیش ببریم. در این دوره بیمه روستاییان عشایر صورت گرفت و ما دفترچه‌های بیمه را به آنان پرداخت کرده‌ایم.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: «در چهار سال دولت تدبیر و امید شاهد رشد چشمگیری در زمینه بهداشت و درمان هستیم و درمانگاه‌هایی را برای کارگران احداث کردیم و قطعا این راه را ادامه خواهیم داد و بیشتر این درمانگاه‌ها را در جنوب تهران افتتاح می‌کنیم.»

سیاست رونق کار و کالای ایرانی
ربیعی با اشاره به سال حمایت از تولید کالاهای ایرانی گفت: «کار و کارگر ایرانی برای ما بسیار مهم است ما می‌خواهیم آموزش‌های سیار کوچک و دانشگاه‌ها را در کنار افراد باتجربه قرار دهیم تا کار و کالای ایرانی رونق پیدا کند.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به روحانی افزود: «آقای روحانی شما از برجام بسیار گفته‌اید. امروز اگر می‌خواهید کار ایرانی رشد کند، باید به بازار جهانی وصل شوید و این مسیری بوده که دولت شما خواستار آن است.»

وی با بیان این‌که کارگران، حامیان دولت و در کنار شما خواهند بود، تاکید کرد: «دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را کرد تا صدای کارگران را بشنود.»/ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر