کد خبر: 43140
A
وزیر خارجه روسیه:

روسیه در خیانت و فروخته شدن کردهای سوریه نقش ندارد

سرگئی لاوروف می گوید پرسش درباره استفاده ابزاری از کردها و فروخته شدن آنها را باید از کسانی پرسید که از ابتدا احساسات جدایی طلبانه کردهای سوریه را تحریک کردند نه روسیه.

روسیه در خیانت و فروخته شدن کردهای سوریه نقش ندارد

دیده بان ایران: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با هفته نامه پانورامای ایتالیا گفت: روسیه همواره از کردهای سوریه حمایت کرده است. پرسش درباره استفاده ابزاری از کردهای این کشور و سپس فروختن آنها را باید از کسانی کرد که از ابتدا تمایلات جدایی طلبانه آنها را تحریک کردند و به آنها کمک کردند ساختارهای سیاسی و نظامی در سوریه ایجاد کنند. آنهایی باید پاسخ دهند که از تلاش دولت برای سیطره بر مناطق وسیعی از سوریه جلوگیری کردند.

وی افزود: باید سوال در مورد فروخته شدن کردهای سوریه را از کسانی کرد که قول حمایت دروغین را به آنها دادند و کردها را تشویق کردند به صورتی یکجانبه اقدام به ایجاد سیستم فدرالی و ساختارهای قانونی سیاسی و نظامی کنند در حالی که این امر به صورتی انحصاری مربوط به دولت سوریه است.

لاوروف تاکید کرد سوال درباره استفاده از کردها را نباید از روسیه پرسید زیرا این کشور به دعوت دولت قانونی سوریه و در جهت مبارزه با داعش در سوریه حضور دارد.

وزیر خارجه روسیه گفت: شبه نظامیان کردی که از خانه و سرزمین خود دفاع کردند به مبارزه با تروریسم کمک کردند. آنها به عنوان بخشی از جامعه سوریه و شهروندان این کشور عمل کردند.

سرگئی لاوروف تاکید کرد روسیه به طور پیوسته بر مشاکرت کردها در تعیین آینده سوریه اصرار کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر