کد خبر: 43289
A

آیت‌الله مجتهد شبستری: وزارت خزانه‌داری آمریکا در اغتشاشات دی‌ماه نقش داشته‌اند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر نقش‌آفرینی وزارت خزانه‌داری آمریکا در آشوب‌های دی‌ماه 96، گفت: دشمن تلاش می‌کند با تحریک مردم و ایجاد مشکلات معیشتی آن‌ها را به سمت برگزاری تظاهرات سیاسی سوق دهد.

آیت‌الله مجتهد شبستری:  وزارت خزانه‌داری آمریکا در اغتشاشات دی‌ماه نقش داشته‌اند

به گزارش دیده بان ایران به نقل از فارس: آیت‌الله مجتهد شبستری با تأکید بر اینکه آمریکا حاضر نیست برجام را به صورت کامل بپذیرد، خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند اروپایی‌ها را با خود همراه کنند تا به ایران فشار وارد کرده و جمهوری اسلامی را متهم به دخالت در مسائل منطقه‌ای کنند و به موضوعات موشکی کشورمان بپردازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بنابراین دشمن امید بسته تا از این طریق برای مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی ایجاد کند و سعی کند با تحریک مردم آنها را به سمت تظاهرات سیاسی سوق دهد.

وی در همین زمینه به آشوب‌های دی ماه 96، به بهانه اعتراضات اقتصادی اشاره کرد و گفت: وقتی توطئه دشمن در این زمینه مشخص شد مردم این آشوب‌ها را محکوم کردند هر چند دشمن به هیچ وجه در این زمینه ناامید نیست.

آیت‌الله مجتهد شبستری با تأکید بر اینکه قطعاً دشمنان از جمله وزارت خزانه‌داری آمریکا در اغتشاشات دی‌ماه نقش داشته‌اند، یادآور شد: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند که وزارت خزانه‌داری آمریکا اتاق جنگ برای مسائل اقتصادی کشورمان است و در مقابل نیز لزوم حمایت از مصرف کالای ایرانی را مطرح کردند که یک امر اساسی است.

وی تأکید کرد: در مباحث داخلی آن طور که دشمن می‌خواست موفق نشد چرا که مردم در شهرستان‌ها علیه شورش‌گران به خیابان‌ها آمدند و کسانی که شعارهای ساختارشکنانه می‌دادند را محکوم کردند لذا مشخص است که ریشه و سرنخ این اتفاقات در خارج بوده و مردم برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات باید هوشیار باشند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه به نقش مردم در این جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: اگر رهنمودهای رهبری عملیاتی شود و مردم از کالای خارجی اعراض کنند ما قطعاً می‌توانیم اقتصاد ملی خود را تقویت کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر دولت باید با واردات بی‌رویه و قاچاق مقابله کند اما هنوز آن طور که باید و شاید این اتفاق رقم نخورده و مردم نیز به مصرف کالای ایرانی ایمان ندارند.

آیت‌الله مجتهد شبستری به لزوم تقویت کیفیت کالاهای ایرانی در مقابل کالاهای خارجی اشاره کرد و گفت: فرهنگ عمومی مردم نسبت به مصرف کالای داخلی باید اصلاح شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر