کد خبر: 43345
A

بازدید زنان فراکسیون امید از بند نسوان زندان‌ها

باتوجه به اهمیت بحث دستگیری و بازداشت زنان و طرح مطالبات مختلف ازسوی زنان زندانی لازم بود به شکل حضوری از بند نسوان زندان‌ها بازدید کنیم

بازدید زنان فراکسیون امید از بند نسوان زندان‌ها

نمایندگان فراکسیون امید مجلس صبح یکشنبه این هفته و ساعتی پیش از آغاز به کار نشست علنی مجلس میزبان غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه بودند تا مطالبات متعدد قضایی خود و موکلان‌شان را با مسوولان دستگاه قضا در میان بگذارند.

به گزارش دیده بان ایران؛ اعتماد نوشت: یک روز پس از برگزاری این نشست اما فاطمه سعیدی از جمله اعضای هیات رییسه فراکسیون امید از مذاکرات خود و دیگر نمایندگان زن عضو این فراکسیون با محسنی اژه‌ای درمورد تشکیل جلسه با این مقام ارشد قضایی در فراکسیون زنان خبر داده است. این عضو فراکسیون زنان مجلس به خبرآنلاین گفته است: از آقای اژه‌ای خواستیم ضمن برگزاری جلسه با فراکسیون زنان مقدمات بازدید از بند زنان زندان‌ اوین و دیگر زندان‌ها فراهم شود. سعیدی در عین حال تاکید کرده است که قائم‌مقام رییس قوه قضاییه در همین جلسه موافقت اولیه خود را نسبت به دو درخواست فراکسیون زنان مجلس عنوان کرده و می‌گوید: قرار شد پس از بررسی بیشتر این بازدیدها انجام شود.

همزمان طیبه سیاوشی دیگر عضو فراکسیون زنان مجلس نیز توضیحاتی بیشتر به «اعتماد» ارایه کرده و با اشاره به مشکلات زنان زندانی و وضعیت بند نسوان در زندان‌های مختلف، می‌گوید: به‌طور کلی گزارش‌های مختلفی درمورد وضعیت بند نسوان زندان‌ها و همچنین مشکلات زنان زندانی به دست نمایندگان می‌رسد و باتوجه به اهمیت بحث دستگیری و بازداشت زنان و طرح مطالبات مختلف ازسوی زنان زندانی لازم بود به شکل حضوری از بند نسوان زندان‌ها بازدید کنیم و وضعیت این زنان را از نزدیک مورد ارزیابی قرار دهیم. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین تاکید کرد: هدف از انجام این بازدیدها این است که هم در جریان مسائل و مطالبات زنان زندانی قرار بگیریم و هم امکانات عمومی بند نسوان زندان‌ها را مورد بازدید قرار داده و بررسی کنیم که وضعیت این زندانیان به لحاظ امکانات زندان، در شرایطی مساعد باشد.

سیاوشی در ادامه توضیحاتش به «اعتماد» گفت که باتوجه به تعامل مثبت میان قوه قضاییه و مجلس و استقبال محسنی‌اژه‌ای از پیشنهاد نمایندگان به احتمال زیاد بازدید از زندان و تشکیل جلسه در فراکسیون زنان در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

پیش از این نیز تلاش‌هایی برای تشکیل جلسه و بازدید از بند نسوان انجام شده و به‌صورت مکتوب درخواست‌مان را ارایه کرده بودیم و در جلسه اخیر نیز مجددا این درخواست را تکرار کردیم. این عضو فراکسیون زنان مجلس همچنین در تشریح واکنش سخنگوی دستگاه قضا گفت: آقای محسنی اژه‌ای گفتند که موضوع را بررسی خواهند کرد. البته هنوز زمان دقیقی اعلام نشده است.

پروانه سلحشوری رییس فراکسیون زنان مجلس نیز در این رابطه به «اعتماد» گفت: در ماه‌های پایانی سال گذشته درمورد بازدید از بند نسوان و همچنین تشکیل جلسه با آقای اژه‌ای در فراکسیون زنان پیگیری‌هایی انجام شد که با تعامل خوب و تلاش قابل‌تقدیر مسوولان قضایی، مقدمات هر دو مورد انجام شد اما به دلیل فرارسیدن تعطیلات نوروز انجام این دو کار به سال جاری موکول شد.

سلحشوری نیز ضمن تایید گفته‌های سیاوشی گفت: پیش از این درخواست‌هایی ارایه شده بود و روز یکشنبه نیز نامه دیدار با مسوولان قوه قضاییه در فراکسیون زنان و بازدید از بند نسوان رسما تقدیم آقای اژه‌ای شد و باتوجه به این تعامل مثبت، امیدواریم در آینده نزدیک هر دو مورد محقق شود. طیبه سیاوشی اما در بخش دیگری از توضیحاتش به برخی مشکلات زنان زندانی اشاره کرد و گفت: فارغ از بحث زنان زندانی سیاسی که مشکلات خاص خودشان را دارند، تعداد زنان زندانی که دچار جرایم غیرعمد شدند، نیاز به کمک و مساعدت مالی دارند. همچنین انتظار داریم، زندانیانی که مرتکب جرایم عمدی شدند اما جرم‌شان مواردی همچون قتل و جرایم سنگین نبوده با تمهیداتی مثل استفاده از دستبند الکترونیک، تحت مراقبت اما درکنار فرزندان‌شان باشند. این عضو فراکسیون زنان مجلس می‌گوید: دیدگاه فراکسیون این است که هیچ مادری نباید در زندان باشد، به ویژه مادرانی که مرتکب جرایم غیرعمد شده‌اند.

طیبه سیاوشی: باتوجه به تعامل مثبت میان قوه قضاییه و مجلس و استقبال محسنی‌اژه‌ای از پیشنهاد نمایندگان به احتمال زیاد بازدید از زندان و تشکیل جلسه در فراکسیون زنان در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر