کد خبر: 43440
A
محمد علیخانی در گفت و گو با دیده بان ایران:

هیچ کس به دنبال زدن زیر میز و بر هم زدن بازی نیست ما فردا به گزینه نهایی رای می دهیم/ امروز بعد از ظهر با دو کاندیدای نهایی شهرداری تهران؛ جلسه داریم/ تحت تاثیر لابی دیگر جریان های سیاسی؛ شهردار انتخاب نمی کنیم

محمد علیخانی: هر دو گزینه با مدیریت کلان شهری آشنا هستند. جناب آقای حسینی مکارم فردی است آشنا با مسائل و مدیریت کلان شهری؛ معاون شهردار تهران بوده و با شرایط فعلی شهرداری تهران آشناست همچنین از سوی آقای نجفی به شورای شهر معرفی و تایید شده است. آقای افشانی هم معاون عمرانی وزیر کشور بوده و با بحث شهرداری بیگانه نیست

هیچ کس به دنبال زدن زیر میز و بر هم زدن بازی نیست ما فردا به گزینه نهایی رای می دهیم/ امروز بعد از ظهر با دو کاندیدای نهایی شهرداری تهران؛ جلسه داریم/ تحت تاثیر لابی دیگر جریان های سیاسی؛ شهردار انتخاب نمی کنیم

دیده بان ایران: محمد عطریانفر از اعضای ارشد حزب کارگزاران سازندگی روز گذشته به روند انتخاب شهردار و عملکرد شورای شهر انتقادهای تندی را مطرح کرده بود او از سید محمد خاتمی خواسته بود تا مسئله انتخاب شهردار  ورود کرده و شهرداری مناسب  برای تهران انتخاب کند.

عطریانفر گفته بود" بعضی از بازی‌ها در شورا شبیه لگو بازی بچه‌ها است من هیچ دفاعی از محسن هاشمی نمی‌کنم و گزینه اول من برای شهرداری تهران نبودند و اما آقایان شعری سرودند که در آن مانده‌اند منظورم همان است که می‌گویند ما پیمان بسته‌ایم که کسی از شورا نرود؟!"

 

با طرح انتقادات صریح محمد عطریانفر از شورا این سوال مطرح می شود که اکنون شورای شهر تهران چه روندی را در انتخاب شهردار پیش خواهد گرفت. همچنین این شائبه مطرح شده است که ممکن است شورای شهر روند انتخاب شهردار را متوقف یا به گونه ای دیگر دنبال کنند. 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در خصوص عملکرد شورای شهر تهران و انتقادهایی که از سوی برخی جریان های سیاسی به گزینه های انتخاب شده از سوی شورای شهر برای شهرداری  مطرح شده اند به دیده بان ایران گفت:    

 

اعضای شورای شهر تهران فردا در خصوص انتخاب شهردار تصمیم می گیرند. این تصمیم با رای اعضای شورا به دو نفری خواهد بود که حائز اکثریت آراء از میان هفت نفر انتخاب شدند. هر دوگزینه نهایی شورای شهر تهران آشنا به مسائل شهری هستند و با مدیریت شهری آشنایی کافی دارند.

علیخانی در پاسخ به انتقادات برخی از افراد درباره انتخاب دو گزینه نهایی شهرداری تهران 

به هیچ وجه نباید گفت دو گزینه مطرح در زمینه مدیریت شهری سوابقی ندارند. جناب آقای مکارم که مدیری از بدنه نیروهای شهرداری و معاون شهردار تهران است و آقای افشانی هم معاون عمرانی وزیر کشور هستند. بنابراین سوابق و عملکرد گزینه ها نشان می دهد شورای شهر به دو نفر که با مدیریت شهری آشنا هستند رای داده است.

وی در ادامه افزود: من اعتقاد دارم که این افراد مسلما بهترین گزینه های ما برای اداره شهر تهران نیستند. همان طور که همه می دانند من محسن هاشمی رفسنجانی را بهترین گزینه می دانستم اما وقتی نظر اکثریت شورا چیز دیگری بود به نظر اکثریت احترام گذاشتم. می توانستیم گزینه های بهتری هم داشته باشیم اما از میان هفت گزینه جناب آقای حسینی مکارم و آقای افشانی رای آوردند. اینکه این افراد گزینه بهترین برای اداره تهران نیستند حرف واضحی است اما در میان هفت گزینه مطرح شده نهایی جزو افرادی بودند که با مدیریت شهری آشنا هستند بنابراین اعضای شورا  سعی کردند از میان  پنج نفر آخر به گزینه های مطلوب خود رای دهند. بالاخره انتخاب هفت گزینه با نظر تمام اعضای شورای شهر بوده و باید به نظر شورای شهر احترام گذارد. هیچ یک از اعضای شوا به دنبال زدن زیر میز و بر هم زدن بازی نیست. ما فردا به گزینه نهایی خواهیم داد.

 

عضو شورای شهر تهران در خصوص سوابق دو کاندیدای نهایی شهرداری تهران به دیده بان ایران گفت:

هر دو گزینه با مدیریت کلان شهری آشنا هستند. جناب آقای حسینی مکارم فردی است آشنا با مسائل و مدیریت کلان شهری؛ معاون شهردار تهران بوده و با شرایط فعلی شهرداری تهران آشناست همچنین از سوی آقای نجفی به شورای شهر معرفی و تایید شده است. آقای افشانی هم معاون عمرانی وزیر کشور بوده و با بحث شهرداری بیگانه نیست . 

این عضو شوای شهر در ادامه به اولویت های شورای شهر برای انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت:

اولویت های شهر تهران؛ ترافیک، آلودگی هوا، مترو و در مرحله بعد محیط زیست و حل مسئله زباله ها است. با توجه به مشکلات تهران دو گزینه را برگزیدیم و فردا هم در مورد گزینه نهایی قضاوت می کنیم. اینکه گفته می شود شهرداری تهران مشخص شده باید بگویم به هیچ وجه گزینه نهایی قطعی نشده است. امروز بعد از ظهر تا شب با دو کاندیدای نهایی جلسه برگزار خواهیم کرد. دو کاندیدا برنامه های خود را به اعضای شورا ارائه می دهند  فردا تصمیم نهایی بر مبنای اکثریت آراء اخذ خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار تحت تاثیر انتخاب های خارج از شورا و توصیه های افراد و دیگر جریان ها  بوده اند گفت:

اعضای شورا خودشان تصمیم نهایی را می گیرند تحت تاثیر جریان های خارج از شورا قرار نخواهند گرفت. اعضای شورا مسلما با شخصیت های اصلاح طلب و حامیان اصلاحات مشورت می کنند اما لزوما رای و نظر آنان را اجرا نمی کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر