کد خبر: 43543
A

خبر خوب؛ بارش‌ها کماکان ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش‌ها طی سه روز آینده، استان‌های پربارش را اعلام کرد و گفت: شدت بارش فردا سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) در خراسان شمالی و رضوی، ‌ برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، ‌ کردستان، مازندران و شمال شرق تهران پیش‌بینی می‌شود.

خبر خوب؛ بارش‌ها کماکان ادامه دارد

به گزارش دیده بان ایران احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، ‌طی سه روز آینده رگبار باران، ‌ رعد و برق و وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی کشور پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش برف دور از انتظار نخواهد بود، گفت: بارش پراکنده امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و فردا (۲۵ اردیبهشت) در ارتفاعات البرز مرکزی، ‌ کرمان و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز چهارشنبه در شمال استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان بارش پراکنده باران خواهیم داشت.

استان‌های پربارش طی روزهای آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال خراسان جنوبی، زنجان، برخی نقاط استان‌های آذربایجان‌ شرقی و غربی، مرکزی و ارتفاعات البرز، سمنان، مازندان و تهران خواهد بود.

به گفته وظیفه، شدت بارش فردا (۲۵ اردیبهشت) در خراسان شمالی و رضوی، ‌ برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، ‌ کردستان، مازندران و شمال شرق تهران و در روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های همدان، مرکزی، قم، یزد، شمال تهران و برخی نقاط خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در دو روز آینده تدوام وزش باد شدید و گرد و خاک را در برخی نقاط شرق، جنوب شرق و جنوب و با شدت در نواحی مرکزی خواهیم داشت که سبب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران گفت: فردا آسمان تهران کمی ابری، ‌ همراه با وزش باد، ‌ در بعدازظهر افزایش ابر و افزایش باد، با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۳ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، همراه با رعد و برق با بیشترین و کمترین دمای ۲۳ و ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر