کد خبر: 43555
A

سخنگوی کمیسیون آموزش: تعطیلی زمستانی مدارس قابلیت اجرا ندارد

حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد مجلس با طرح تعطیلی مدارس موافقت کند، گفت: توسعه گردشگری ارتباطی با تعطیلی مدارس ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش: تعطیلی زمستانی مدارس قابلیت اجرا ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ سید حمایت میرزاده  درخصوص پیشنهاد تعطیلی زمستانی مدارس، گفت: در سال‌های گذشته بحث‌های بسیاری در این رابطه مطرح شد؛ در سال گذشته نیز این موضوع در قالب طرح هوای پاک در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت؛ در این طرح بندی تحت عنوان تعطیلی مدارس در نظر گرفته شده بود اما با آن مخالفت شد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: بعید به نظر می‌رسد مجلس و کمسیسون آموزش با طرح جدیدی در این زمینه موافقت کند چراکه برای اجرایی شدن این طرح باید در ابتدا مسائل و موارد مختلف در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد سپس مدارس تعطیل شوند.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان بیان کرد: با توجه به محتوای آموزشی، برنامه‌ها و کتب درسی نمی‌توان طرح تعطیلی مدارس را اجرایی کرد چرا که تمام موراد مذکور براساس زمان‌بندی مشخصی برنامه‌ریزی می‌شود.

میرزاده با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده شروع مدارس از مهر و پایان آن خرداد ماه است، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های آموزشی تدریس برخی از دروس باید در آبان ماه و برخی دیگر در اردیبهشت انجام شود در صورتی که طرح تعطیلی مدارس اجرا شود اجرای کلیه برنامه‌ریزی‌ها با مشکل روبه رو می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که طرح تعطیلات زمستانی اجرا شود باید برنامه‌ریزی‌های آموزشی مجددا تدوین شود، تاکید کرد: تابستان زمان کار و فعالیت بسیاری از کشاورزان است و اجرای این طرح مشکلات بسیاری را برای آنها ایجاد می‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: برای رونق گردشگری باید اوضاع اقتصادی مردم بهبود یابد و توسعه این صنعت ریشه در هزینه‌های سفر و توانایی مالی مردم دارد؛ امکانات رفاهی باید گسترش یابد تا بتوان در این زمینه به نتایج مطلوبی دست یافت تعطیلی مدارس راه چاره نیست./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر