کد خبر: 43559
A

در دیدار برجامی ظریف و لاوروف چه گذشت؟

محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان صبح روز دوشنبه با همتای روسی خود درباره برجام دیدار کرد.

در دیدار برجامی ظریف و لاوروف چه گذشت؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد ظریف در ابتدای این دیدار، اظهار کرد: متاسفانه مخالفت با مقررات بین‌المللی و توافق های جهانی به یک عادت برای رژیم آمریکا تبدیل شده است و دیروز هم با حرکت خطرناک این رژیم درباره قدس، مواجه شدیم و این نشان دهنده نیاز جامعه بین‌الملل به این است که از حقوق و مقررات بین‌المللی حراست کند.

وی افزود: بعد از مذاکراتی که با شما و سایر دوستان داشتیم، تصمیم گرفتیم بعد از خروج رسمی آمریکا از برجام فرصتی را به دیپلماسی بدهیم. برجام براساس یک موازنه بین تعهدات طرف ایرانی و بیشتر اروپا و آمریکا بنا شده و با خروج آمریکا این موازنه به هم می خورد و باید دید چگونه می توان در این شرایط منافع مردم ایران را تامین کرد.

وزیرامورخارجه کشورمان ادامه داد: من گفت‌وگوهای بسیار مثبتی را روز یکشنبه در پکن داشتم و امروز هم خوشحالم با وجود برنامه سنگین شما، وقتی را در صبح زود خالی کردید تا این دیدار انجام شود و گفت‌وگویی داشته باشیم. بعد از اینجا هم با خانم  موگرینی و سه وزیر اروپایی ملاقات خواهیم کرد.

ظریف هدف از مذاکراتش را اطمینان و گرفتن تضمین عنوان کرد تا منافع مردم ایران در چارچوب برجام حفظ شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه سخنانش اظهار کرد: موضع رسمی فدراسیون روسیه درباره برجام برای ما بسیار امیدبخش است و امروز هم امیدوارم بتوانم با شما درباره جزئیات و نحوه همکاری ۱+۴ صحبت کنم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر