کد خبر: 43643
A

جلسه نماینده ویژه مجلس خبرگان با رئیس جمهور

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نسبت به دولت نقدهای مفصلی داشته و داریم و در دیداری که به نمایندگی از طرف کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان با رئیس جمهور داشتم نقدهای سازنده، اصلاح‌گر و دلسوزانه را مطرح کردم.

جلسه نماینده ویژه مجلس خبرگان با رئیس جمهور

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نسبت به دولت نقدهای مفصلی داشته و داریم و در دیداری که به نمایندگی از طرف کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان با رئیس جمهور داشتم نقدهای سازنده، اصلاح‌گر و دلسوزانه را مطرح کردم.

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت‌الله مرتضی مقتدایی امروز  با اشاره به مصاحبه منتشرشده از خود در یکی از رسانه‌ها اظهار کرد: در مصاحبه اشاره کردم در اتفاقی که پیش آمده هدف آنها لطمه زدن به جمهوری اسلامی و سقوط نظام و زیر فشار قراردادن ملت عزیز ایران است.

وی ادامه داد: وظیفه ما در مقابل این شرایط حفظ وحدت و همدلی، تبعیت از فرامین رهبری و پرهیز از ایجاد اختلاف و دودستگی است؛ نظام ما یک نظام الهی و اسلامی و حکومت حقه است، مبادا این اختلافات لطمه‌ای به اصل نظام بزند، چراکه نظام اسلامی است و مخالفت با نظام مخالفت با رضای پروردگار، نبی گرامی اسلام (ص) و مخالفت با رضایت امام زمان (عج) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تلقی این شده بود که مخالفت با دولت وقت مخالفت با رضای امام زمان (عج) است در صورتی که مخالفت با اصل نظام که یک نظام الهی است مخالفت با رضای پروردگار و امام زمان (عج) است.

*نسبت به دولت نقدهای مفصلی داریم

وی تصریح کرد: نسبت به دولت فعلی نقدهای مفصلی داشته و داریم و در دیداری که به نمایندگی از طرف کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان با رئیس جمهور داشتم نقدهای سازنده، اصلاح‌گر و دلسوزانه را مطرح کردم. از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز دیداری داشتیم و نقدهای سازنده را مطرح کردیم و جامعه مدرسین طی یک نامه محرمانه نقدهایی که داشتند را مطرح کرده و با کمال احترامی که برای رئیس جمهور قائل هستیم نقدها را بیان می‌کنیم.

مقتدایی ادامه داد: خود رئیس جمهور هم از نقدهای منصفانه و دلسوزانه استقبال می‌کند امیدواریم که به این نقدها ترتیب اثر داده شود و ما شاهد این باشیم که مشکلات تکرار نشود.

وی تأکید کرد: انتظار از کسانی که در امر انتقال اخبار زحمت می‌کشند این است که همواره تقوا و حفظ امانت را در نظر داشته باشند؛ کلامی که شخصی مطرح می‌کند امانت است و اگر انحرافی ایجاد شده و بر خلاف نظر گوینده عمل شود خیانت در امانت بوده و از گناهان کبیره است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: خبرنگاران سعی کنند در حفظ امانت کوشا باشند و همان سخنی که مطرح شده را منعکس کنند اگر این مسئله رعایت شود ملت اطمینان پیدا می‌کنند که کلام، کلام گوینده است و جلوی مفاسد با حفظ امانت گرفته می‌شود.

*خروج از برجام رسوایی قطعی برای آمریکاست

وی در خصوص خروج آمریکا از برجام گفت: رئیس جمهور آمریکا اخیراً خروج این کشور را از برجام که یک توافق بین‌المللی بود، اعلام کرد. خروج از برجام با هدف شکست و ایجاد خلل و نقص در نظام جمهوری اسلامی از سوی ترامپ صورت گرفته است. آنها می‌خواهند از این طریق فشارها را بیشتر کرده و ملت از نظام دلسرد شود، البته این مسئله را خودشان نیز اعلام کرده‌اند.

مقتدایی تأکید کرد: به رئیس جمهور آمریکا اعلام می‌کنیم که ملت ایران از خروج آمریکایی‌ها از برجام نه خوشحال شده‌ و نه خوف و ترسی دارد؛ هشدار می‌دهیم که روسای جمهور قبل از شما با هدف سقوط نظام اسلامی اقدامات ظالمانه متعدد داشتند اما شکست خوردند و از اقدامات خودشان نتیجه‌ای نگرفتند و با عنایت پروردگار نظام جمهوری اسلامی با کمال اقتدار و عزت پیش می‌رود و به کار خودش ادامه می‌دهد.

وی خطاب به ترامپ گفت: شما هم بدانید از روسای جمهوری قبلی آمریکا قوی‌تر نیستید و همان‌گونه که آنها شکست خوردند، شکست خواهید خورد و نظام جمهوری اسلامی به فضل الهی استوار خواهد ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت حمایت همه‌جانبه از نظام اسلامی دارد و سرسوزنی در پشتیبانی از نظام تردید نمی‌کند، تأکید کرد: ملت شجاع و بزرگ ایران با تبعیت از رهبری نظام با تدبیر و راهنمایی‌های حکیمانه ایشان به پیش می‌رود و ملت تبعیت کامل از رهبری داشته و همواره آماده حمایت از نظام است. چنین نظامی با طرح‌های خائنانه و افکار پوچ لطمه‌ای نمی‌بیند و ملت نیز با دشمنان مقابله کرده و به هیچ وجه دست از حمایت نظام و رهبری بر نمی‌دارند.

*طرح‌های خائنانه نمی‌تواند مسیر ملت را منحرف کند

مقتدایی با بیان اینکه طرح‌های خائنانه در طول 40 سال گذشته نتوانسته مسیر ملت را منحرف کند، افزود: خروج آمریکا از برجام ضرری برای نظام ندارد، البته این خروج رسوایی قطعی برای دولت آمریکا در سطح بین‌الملل به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه آمریکا از معاهده‌ای خارج شد که خودشان آن را امضا کرده بودند و مورد تأیید سازمان ملل بود، گفت: خروج آمریکا از برجام، سلب اعتماد مجامع بین‌المللی از آمریکا را به دنبال داشت.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: ملت ایران از ابتدا می‌دانست که اعتمادی به این تعهدات نیست و مقام معظم رهبری فرمودند که به آنها اعتماد ندارند، ایشان اکنون نیز در ارتباط با باقیمانده کشورهای امضاکننده برجام تأکید می‌کنند که حتماً در مذاکره با دقت تضمین‌های لازم گرفته شود، چراکه اعتمادی به آنها نیست و ممکن است که سران کشورهای اروپایی نیز به عهدشان وفا نکنند/فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر