کد خبر: 43730
A

اعتراضات در کازرون شدت گرفت/ یک کشته و 6 زخمی

تجمعات مشکوک شب گذشته در کازرون یک کشته به جای گذاشت.

اعتراضات در کازرون شدت گرفت/ یک کشته و 6 زخمی

به گزارش دیده بان ایران؛ براثر درگیری در مقابل یکی از مراکز نیروی انتظامی در کازرون ( استان فارس)، تعدادی از معترضین به تقسیم شهرستان کازرون 6نفر مجروح شدند که دونفر از آنها که وضعیت وخیم داشتند به شیراز اعزام و سایرین نیز در کازرون مورد مداوا قرار گرفتند.

به گفته شاهدان عینی، افراد مجروح و جمعی دیگری از معترضین تحت تاثیر تحریک عوامل ناشناس حاضر در جمعیت، قصد تعرض و ورود غیرقانونی به مرکز پلیس داشتند.

یکی از افراد مجروح نیز با سنگ پرتاب شده از سوی معترضین به سمت مقر پلیس از ناحیه سر به شدت مجروح شد.

براساس برخی خبرها یک نفر کشته شده اما هنوز منابع رسمی این موضوع را تایید نکرده اند.

در ادامه گزارشات واصله یکی از مجروحین زن بوده است که در بیمارستان کازرون بستری و مورد مداواست و یکی دیگر از آنها نیز ترخیص شده است و دو نفر نیز با فوریت به اتاق عمل انتقال یافتند که وضعیت سلامت آنها تایید شده است.

همچنین حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون 28 فروردین ماه گذشته در جمع مردم معترض گفته بود:  کار تفکیک شهرستان کارشناسی نشد و به قولی کارچاق‌کنی شد و این مردم در دو دوره به دولت روحانی حدود 60 درصد رای دادند. جواب دولت به مردم باید این باشد؟

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه به جای تفکیک شهرستان پروژه‌های عمرانی و نیمه‌تمام کتابخانه، 2 بیمارستان، سدهای کازرون و پروژه‌های اشتغال‌زایی را حل کنید، افزود: مردمِ حاضر در اینجا بیکار نیستند که یک روز کاری را تعطیل کنند و بیایند اینجا جمع شوند.

وی گفت: می‌گویند امام جمعه مردم را تحریک می‌کند، مگر می‌شود نوکری مردم را نکرد؟ رهبر انقلاب به ما گفتند ما هیچ شانسی به جز نوکری مردم نداریم.

خرسند افزود: کازرون محل رشد من بوده و خود را نوکر مردم می‌دانم و به آن افتخار می‌کنم و این مردم هستند که من را راهنمایی می‌کنند و با احترام به مردم همه مناطق شهرستان به ویژه برادران و خواهران قائمیه، همه این شهرستان را پاره‌تن خود می‌دانیم.

امام‌جمعه کازرون با بیان اینکه مدیرکل تقسیمات کشوری در سفر خود به کازرون گفت هرجا بحث جدایی بخش‌هایی بوده است مردم رضایت داشتند به جز مردم مناطق کازرون که غالباً مخالف هستند، تاکید کرد: چطور می‌خواهید مخالفت مردم یک شهرستان را نادیده بگیرید.

وی تصریح کرد: کازرون بدون دشت و برم و تنگ‌چوگان بخشی از هویت خود را از دست می‌دهد.

خرسند افزود: ما عمل به قانون را می‌خواهیم و فعلاً شهرستان کازرون شرایط تقسیم شدن به هرشکلی را ندارد.

امام جمعه کازرون گفت: به جای تفکیک شهرستان، مناطق را آباد و بیمارستان قائمیه را تکمیل و ورزشگاه بسازید و به داد کمبودها در بخش خشت و بالاده برسید، ما بیشترین تلفات جاده‌ای را در استان و کشور داریم، بیایید جان مردم را نجات بدهید و اشتغال مردم را حل کنید.

وی خواستار تجدید نظر مسوولان به ویژه استانداری و وزارت کشور شد و اظهار داشت: امروز به هیچ شکلی این تصمیم قابل قبول نیست.

خرسند با بیان اینکه منتظریم وزارت کشور که این بحث را  ایجاد کرده خود نیز آن را جمع کند وگرنه به مسوولان بالادستی هم صدای مردم را می‌رسانیم، گفت: شما گفتید دولت تدبیر داریم و این رفتارتان با مردم تحقیر است نه تدبیر.

امام جمعه کازرون تاکید کرد: به این شهرستان هم فرمانداری ویژه بدهید و مردم کازرون هم باید مثل مردم لارستان و جهرم پیشرفت کنند و به شهری با این سوابق انقلابی و با هزار و 300 شهید که همیشه مرکزیت جنوب کشور بوده است بی‌توجهی نکنید.

وی گفت: مسوولان پرونده تقسیمات را به استانداری برگردانند و این تقسیمات کشوری باید موجبات تسهیل زندگی مردم شده و مسوولانی که مُسبّب هستند باید بدانند که در قیامت باید پاسخگو باشند؛ کم‌فروشی به مردم فقط در بقالی مطرح نیست، اگر من هم برای مردم کم‌کاری کنم، کم‌فروش هستم.

خرسند با بیان اینکه با تماس دوستمان در وزارت کشور گفته شده وزیر قول داده با اطمینان خاطر خواسته مردم کازرون در این مسئله پیگیری شود، اظهار داشت: پیش از همه خود بنده مسائل را رصد می‌کنم، من هم کازرونی‌ام و به کازرونی بودنم افتخار می‌کنم.

وی در ادامه افزود: به عنوان خدمتگذار شما بحث را تا وصول نتیجه دنبال می‌کنم و قول می‌دهم رضایت همشهریان فراهم شود و اگر لازم باشد و مسوولان نیز نخواهند به مردم اعتنا کنند، جمعیت بیشتری می‌آیند.

خرسند با تاکید بر اینکه احترام به مسوولان و تمکین به قانون وظیفه ماست اظهار داشت: کسانی که در فضای مجازی و مطبوعات دست دارند، حرمت‌ها را حفظ کنند و به قانون تمکین کنند.


همچنین ابراهیم استوار میمندی سرپرست فرمانداری کازرون نیز در جمع تجمع‌کنندگان مردم کازرون که در مخالفت با طرح تفکیک این شهرستان در میدان اصلی شهر حضور یافته بود با یادآوری اینکه پیرو قولی که دادیم مسوولان تقسیمات کشوری را دعوت کردم تا دیدگاه‌‌های همه را بشنوند، افزود: خودم از روز اول به تهران رفتم و پیگیر شدم و برخی روستاها نقد داشتند که صدای ما شنیده نشده و کارشناسی گزینشی شده است، اما کارشناسان آمدند و تک‌تک روستاهای دشت برم و قائمیه و نودان را رفتند.


سرپرست فرمانداری کازرون گفت: اگر قرار باشد بی‎صداقتی باشد من اولین کسی هستم که استعفا می‌دهم و به جمع مردم می‌پیوندم.

استوار میمندی تاکید کرد: طبق روال، طرح تفکیک شهرستان قانونی در حال پیگیری است و بنده نه کازرونی هستم و نه اهل سایر بخش‌ها؛ کارم را شرافت‌مندانه انجام می‌دهم.

وی خواستار حفظ آرامش مردم شد و اظهار داشت: اگر قرار باشد مسوولان دیگری بیایند پاسخگوی مردم باشند می‌آیند.

سرپرست فرمانداری کازرون افزود: اگر نتیجه نگرفتیم استاندار که خوب است، وزیر هم می‌آوریم. ولی باید اجازه بدهید مسائل را انتقال بدهیم و قطعاً مسائل و مباحث شما منعکس می‌شود و در اولین فرصت ممکن استاندار را دعوت می‌کنیم تا در خدمت شما باشند./ 

 

منابع: فارس و خبرکازرون

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر