کد خبر: 43762
A

ادعای نماینده مشهد درباره برجام؛ از پنهان کاری دولت در مذاکره با اروپایی‌ها نگرانیم

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به شرایط جدید پیش آمده برجام پس از خروج آمریکا از این توافق گفت:‌ نمایندگان مجلس نگران هستند که مبادا دولت در ادامه کار برجام بعد از خروج آمریکا در مذاکره با اروپایی‌ها نظام را در مقابل یک عمل انجام شده قرار دهد.

ادعای نماینده مشهد درباره برجام؛ از پنهان کاری دولت در مذاکره با اروپایی‌ها نگرانیم

به گزارش دیده بان ایران؛ نماینده مشهد تصریح کرد: ما شاهد بودیم پنهان کاری دولت در روند اجرای برجام بودیم و مذاکرات در این باره از دید نمایندگان مخفی بود و نگرانی ما از این موضوع است که در ادامه کار و در جریان مذاکرات با اروپایی‌ها نیز شاهد این پنهان‌کاری‌ها باشیم.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: دولت بدون دلیل و مجوز از مجلس و نهادهای بالادستی، مذاکره با اروپایی‌ها را بعد از خروج آمریکا از برجام شروع کرده، در حالی که دلیلی هم برای شروع این مذاکرات وجود نداشته و به فرض هم اگر دولت مجوزی برای شروع این مذاکرات داشته باشد نباید پنهان‌کاری کند. 

پژمان‌فر خاطرنشان کرد:‌ رفتار امروز اروپایی‌ها با کشور ما یک رفتار به گونه‌ای نیست که ما فکر کنیم اروپایی‌ها در جایی نسبت به ما صداقت داشتند و یا مستقل از آمریکایی‌ها تصمیمی گرفته‌اند، ما کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان را دشمن گفتمان خودمان می‌دانیم.

وی افزود:‌ همانطور که آمریکا دشمن گفتمان ما بود و از همان ابتدا مشخص بود که تأمین مصالح گفتمان ما از طریق گفت‌وگو با این دشمن یک توهم است، کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان هم دشمن ما هستند و تمامی ظرفیت‌های خودشان را در مقابله با گفتمان ما به کار گرفته‌اند و مطمئناً همان نتیجه‌ای که در ارتباط با 1+5 حاصل شد و به کشور ضرر و آسیب رساند و ضررهای مالی، اعتباری و فرهنگی زیادی را به کشور ما تحمیل کرد، مذاکره با این سه کشور اروپایی نیز قطعا چنین نتیجه‌ای را در پی خواهد داشت. 

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: این حرف‌ها حرف‌های کسانی است که روزی به عنواندلواپسان مورد عتاب و خطاب قرار می‌گرفتند، اما امروز نشان داد که این دلواپسان به معنای واقعی کلمه، دلواپس از دست رفتن حقوق کشور بودند و شرایط پیش آمده امروز نشان داد این دلواپسی یک دلواپسی منطقی بوده است. 

پژمان‌فر خاطرنشان کرد:‌همان کسانی که در زمان مذاکرات برجام نگران کشور بودند، باز هم نگرانی خود را از مذاکره با اروپایی‌ها اعلام می‌کنند و مذاکره با این سه کشور اروپایی (فرانسه،‌ انگلیس و آلمان) از چاله به چاه افتادن است و با توجه به وقت‌کشی‌های اروپایی‌ها، خسارات و ضررهای سنگینی را برایمان به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سنگین‌تر از ضررها و زیان‌های مالی و اقتصادی برجام برای کشور ما، خسارات فرهنگی آن است،‌ ما کشوری بودیم که همیشه در مقابل منطق تواضع داشتیم،‌اما در مقابل ظلم می‌ایستیم، اما آنچه که توسط برجام بر ما تحمیل شد این بود که مردم ما در مقابل ظلم نایستند و در برابر ظالم باید سر تسلیم فرود آورد و این بدترین آسیب ما در برجام بود. 

وی افزود:‌ شکست برجام از ابتدا روشن بود و ما نباید در مقابل ظالم سر تسلیم فرود بیاوریم و مشخص بود که آمریکا ظالم است و امروز هم روشن است که این سه کشور اروپایی ظالم هستند کما این مسئول سیاست خارجی اروپا در اظهارات اخیرش اعلام کرده که ما اختلافات زیادی را با ایران داریم و این حرف‌ها زمینه‌ای است که فردا کشور را در یک آسیب دیگر قرار می‌دهد. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ راه نجات ما رفتن به سمت اقتصادی مقاومتی و اعتماد به جوان‌هاست، همانطور که جوانان در دوران دفاع مقدس مسائل جنگ را به پیش بردند و کشور را به پیروزی رساندند، امروز هم باید به جوانان میدان داد تا امور کشور را در دست گیرند./فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    از بازداشت حوانان مشهدی چطور

ارسال نظر