کد خبر: 43775
A

دیدار صدر با سفرای کشورهای همسایه عراق به استثنای ایران

رهبر جریان صدر در محل اقامت خود با سفرای تمامی کشورهای همسایه عراق به استثنای ایران دیدار و گفت و گو کرد

دیدار صدر با سفرای کشورهای همسایه عراق به استثنای ایران

دیده بان ایران : یک منبع در دفتر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که وی در محل اقامت خود در منطقه الحنانه در شهر نجف با سفرای عربستان سعودی، سوریه، اردن، کویت و ترکیه به عنوان کشورهای همسایه عراق دیدار کرده است.

منبع مذکور ضمن اعلام این که در این دیدار وضعیت سیاسی عراق و آخرین تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفته، تاکید کرد که صدر دیدگاه های خود درباره ائتلاف های سیاسی در این کشور و این که برای تشکیل دولت آینده با چه کسی ائتلاف می کند را با سفرای کشورهای همسایه در میان گذاشته است.

یک منبع دیگر نیز در گفت و گو با خبرگزاری الغدپرس ضمن تاکید بر این که دیدار رهبر جریان صدر و سفرای پنج کشور مذکور از پیش برنامه ریزی نشده و به احتمال زیاد برای تبریک پیروزی ائتلاف سائرون به رهبری وی در انتخابات پارلمانی اخیر و گفت و گو درباره تشکیل دولت آینده عراق بوده، به این مسئله اشاره کرد که در میان کشورهای همسایه تنها سفیر ایران در این دیدار حضور نداشت.

پایگاه خبری اس.ان.جی عراق نیز در این باره از برخی منابع نقل کرد که صدر در این دیدار بر ضرورت عدم دخالت کشورهای منطقه در جزئیات مربوط به تشکیل دولت جدید این کشور تاکید کرده است.

در همین حال، دفتر رهبر جریان صدر نیز با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد که وی در دیدار با سفرای کشورهای همسایه ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که کشورش عنصر همبستگی کشورهای منطقه برای برقراری صلح و نابودی تروریسم باشد، خاطر نشان ساخت که تصمیم گیری عراق در دستان خودش خواهد بود.

در این بیانیه همچنین آمده که صدر ضمن تاکید بر این که هر آن چه در عراق و کشورهای همسایه آن روی می دهد بر طرف مقابل تاثیر می گذارد، از این کشورها خواست بدون دخالت در امور داخلی عراق، از آن برای تشکیل یک دولت تکنوکرات پشتیبانی کنند.

در حالی که رهبر جریان صدر پیشتر در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشته بود که "کشورهای همسایه دوست هستند نه دشمن"، در بیانیه دفتر وی نیز بار دیگر روی این مسئله تاکید شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر