کد خبر: 43848
A

آزمایش پیش از تولد برای بیماران خاص رایگان شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت : آزمایش‌ های پیش از تولد نوزاد برای بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت ایران رایگان انجام می‌شود.

آزمایش پیش از تولد برای بیماران خاص رایگان شد

 دیده بان ایران : درمان و آموزش پزشکی، طاهر موهبتی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان مطلب فوق افزود: آزمایشات قبل از تولد سایر بیماری‌ها مانند PKU نیز در تعهد سازمان بوده ولی بیمه شده موظف به پرداخت فرانشیز است.

در بیماری پی کی یو pku نوزاد، دچار کمبود آنزیمی مخصوص در کبد خود می شود و نمی تواند فنیل آلانین در غذاهای پروتئینی مثل شیر مادر را هضم کند.

وی ادامه داد: انجام آزمایشات هموفیلی و تالاسمی با توجه به ژنتیکی بودن بیماری رایگان است.

موهبتی در خصوص افزایش پوشش دارویی توسط این سازمان گفت: بیمه‌ها برای افزایش پوشش دارو و یا خارج کردن یک دارو از لیست پوشش نقشی ندارند و این تصمیمات در شورای عالی بیمه گرفته می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به مشکلات بیماران SMA برای تأمین دارو‌های گران قیمت گفت: ما هنوز هم با بیماری‌های خاصی مواجهیم که به رغم هزینه‌های بالا، تحت پوشش بیمه نیستند و قدم اول برای حل مشکل این بیماران، در نظر گرفتن اعتبارات لازم است.

مهندس موهبتی افزود: در حوزه سلامت ما یک سقف بودجه داریم که هزینه کرد آن دارای اولویت بندی است، اگر به طور مثال در مجلس شورای اسلامی تصویب شود که باید بیمه‌ها بیماری خاصی را تحت پوشش بگیرند، اما منابع لازم برای آن در نظر گرفته نشود این کار مشکلات مختلفی برای سایر بیماری‌ها ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص بیماری SMA نیز بیان کرد: آزمایشات تشخیصی قبل از تولد برای این بیماری نیز در تعهد بیمه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر