کد خبر: 43965
A

نماینده مجلس: استفاده از فیلترشکن جوانان را برای ورود به حریم‌های خاکستری وسوسه می‌کند

استفاده از فیلترشکن در بعد عمومی باعث ایجاد اختلالات نرم‌افزاری و از دست دادن دیتا خواهد شد و از طرف دیگر منجر به افزایش آسیب‌های شخصیتی و روحی در بین نوجوانان می‌شود.

نماینده مجلس: استفاده از فیلترشکن جوانان را برای ورود به حریم‌های خاکستری وسوسه می‌کند

یک عضو هیات رییسه فراکسیون امید با تاکید بر اینکه افزایش آسیب‌های اجتماعی برای جوانان و نوجوانان از جمله اثرات مخرب استفاده از فیلترشکن است، گفت: استفاده از فیلترشکن ضمن افزایش حس کنجکاوی در نوجوانان، آنها را برای ورود به حریم‌های خاکستری در فضای مجازی وسوسه می‌کند.

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استفاده از فیلترشکن زمینه افزایش آسیب‌های اجتماعی در جوانان و نوجوانان را افزایش می‌دهد به گونه‌ای که آنها برای ورود به حریم‌های خاکستری در فضای مجازی وسوسه شده که این خود زمینه‌ساز فرو ریختن هنجارهای خانوادگی، شخصی و شخصیتی در نوجوانان می شود.

وی فیلترینگ را مهم‌ترین عامل سوق دادن افراد به سمت استفاده از فیلترشکن دانست و گفت: اکثر مردم کاربر عادی فضای مجازی هستند، آنها تخصصی در حوزه نرم‌افزار و بدافزار مخرب به لحاظ فنی ندارند به همین دلیل با استفاده از فیلترشکن ممکن است در معرض آسیب و خسارت قرار گیرند.

رحیمی تاکید کرد که استفاده از فیلترشکن در بعد عمومی باعث ایجاد اختلالات نرم‌افزاری و از دست دادن دیتا خواهد شد و از طرف دیگر منجر به افزایش آسیب‌های شخصیتی و روحی در بین نوجوانان می‌شود.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس، گفت: از آنجا که در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، بی‌توجهی والدین نسبت به کودکان آنها را دارای مسئولیت مدنی می‌کند و اکنون شاهد استفاده گسترده از فیلترشکن به دلیل فیلترینگ هستیم ممکن است این موضوع زمینه‌ساز کنجکای نوجوانان و دسترسی آنها به سایت‌های غیرمجاز شود که این عملا مسئولیت والدین را بیشتر خواهد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات مسئول سلامت بخش ارتباطات کشور و تامین دسترسی عادی به اینترنت برای شهروندان است، گفت: وزارت ارتباطات باید سلامت ارتباطات و دسترسی آسان و سرعت و پهنای باند مطلوب بدون تبعیض را برای هماهنگی بین کاربران فراهم کند.

وی همچنین هماهنگی بین اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات را مهم‌ترین وظیفه و مسئولیت وزارت ارتباطات دانست و گفت که باید سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی در راستای تامین آرامش کاربران و استفاده مطلوب آنها از اینترنت باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر