کد خبر: 44052
A

فاضل میبدی: چرا خون علم‌الهدی از رقص زن سرخپوش آمریکایی در جوار حرم امام رضا(ع) به‌جوش نیامد؟

فاضل میبدی گفت: اگر امری حلال است باید برای همه حلال باشد و اگر حرام است باید برای همه حرام باشد، فلذا واکنشی که رنگ و بوی سیاسی داشته باشد پس از مدتی مردم را از دین زده می کند.

فاضل میبدی: چرا خون علم‌الهدی از رقص زن سرخپوش آمریکایی در جوار حرم امام رضا(ع) به‌جوش نیامد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ برنا نوشت: انتشار ویدئویی از حرکات موزون چند دختر بچه 8ساله در حضور محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران به مناسبت روز زن سبب بوجود آمدن فضایی بسیار متشنج در شهر تهران شد. این اتفاق از دیدگاه دادستانی کل کشور آن قدر با اهمیت بود که او تمامی پرونده های زیر دست خود را کنار گذاشت و تمام تمرکز خود را روی رسیدگی به این پرونده معطوف کرد. حتی واکنش نجفی هم نتوانست جلوی احضار شبانه اش را بگیرد و شهردار سابق تهران همان شب توسط دادستانی کل کشور فراخوانده شد. به اعتقاد برخی فعالان سیاسی یکی از دلایلی که نجفی را مصمم به استعفا کرد فشارهای ناشی از همین اتفاق بود.

از قضا هفته گذشته بود که کنفرانسی به همت جوانان آستان قدس رضوی با عنوان «قدس، پایتخت همیشگی فلسطین» در شهر مقدس مشهد برگزار شد و چهره هایی همچون حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، نادر طالب زاده و جمعی از فعالان دفاع از حقوق فلسطینیان از سرتاسر نقاط جهان در این کنفرانس شرکت کردند. به دلایل مختلفی انتظار می رفت این کنفرانس متفاوت با سایر کنفرانس هایی باشد که در دفاع از مردم مظلوم فلسطین در سایر کشورها برگزار می شود.

از حضور چهره‌هایی همچون حجت الاسلام رئیسی، نادر طالب زاده و مسئولین آستان قدس رضوی گرفته تا برگزاری این کنفرانس به همت جوانان آستان قدس رضوی در شهر مقدس مشهد، این تصویر را در ذهن شرکت کنندگان در این نشست ایجاد می کرد که این کنفرانس رنگ و بویی تمام اسلامی داشته باشد و شاهد مباحث لهو و بیهوده در آن نباشند. به هر حال زمان طولانی از اظهار نظر آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و پدر همسر ابراهیم رئیسی در خصوص حکم برگزاری مراسم های کنسرت گونه در مشهد نگذشته است. همه به یاد داشتند که وی گفته بود: تمام شهر مشهد، حرم امام رضا (ع) است و برگزاری چنین مراسمی با لعاب کنسرت حکم مطرب بازی دارد.

در کنفرانس «قدس، پایتخت همیشگی فلسطین» اتفاقی افتاد که ذهنیت همگان را نسبت به این مسائل تغییر داد. گریتا برلین، 77 ساله و اهل ایالت میشیگان آمریکا از اعضای «جنبش غزه آزاد» یکی از میهمانان این مراسم بود. زمانی که قرار شد او روی سن در مقابل ابراهیم رئیسی، نادر طالب زاده و تعدادی از دست اندرکاران این کنفرانس حاضر شود، تعجب همگان برانگیخته شد. پوشش نامتعارف وی اولین دلیل شگفتی شرکت کنندگان بود. شاید حضور خانم چکمه پوش با مانتو و شال قرمز کوچکترین قرابتی با شعارهای میزبان این مراسم نداشت اما رقص و حرکات موزون او روی سن با پرچم ایران و در مقابل دیدگان تولیت آستان قدس رضوی به هیچ وجه قابل هضم برای کسانی که با عقائد ابراهیم رئیسی آشنایی داشتند، نبود.

حتی بعد از برگزاری این مراسم کوچکترین واکنشی از جانب امام جمعه مشهد، دادستانی و فعالین سیاسی اصول‌گرا نبودیم. این درحالی بود که در موارد مشابه این افراد، با ادبیاتی خاص برگزاری کنسرت و چنین مراسمی در مشهد و یا حتی سایر نقاط کشور را محکوم می کردند. حتی در مورد مشابهی که برای شهردار سابق تهران بوجود آمد شاهد بودیم دادستانی شبانه وی را احضار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و استاد دانشکده مفید قم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در همین رابطه اظهار داشت: متأسفانه در این سال ها برخورد با مسائل شرعی از جانب اصول گرایان، رنگ و بویی سیاسی به خود گرفته و شاهد هستیم در مواردی که مسائل فقهی به نفع آن ها است، به شدت واکنش نشان می دهند و فریاد وا اسلاما سر می دهند اما کافی است یک نفر از دایره خود آن ها اشتباهی کند، که ناگهان سکوت اختیار می کنند. حتی اعمال خلاف شرع بسیاری در کشور انجام می شود و این آقایان به روی خود نمی آورند که چنین خطاهایی صورت گرفته امام کافی است سر سوزنی اشتباه از یک نفر از افراد طیف رقیب سر بزند، آن زمان چنان فضا سازی می کنند که گویا در کشور فقط همین یک خلاف صورت گرفته است.

این استاد حوزه ضمن اشاره به واکنش های سیاسی در برخورد با مسائل شرعی خاطرنشان کرد: در واقع رفتار تبعیض آمیز آن ها، برای مردم ثابت کرده است که تمام واکنش های این جماعت در راستای منافع سیاسی تعریف شده و به هیچ وجه دل سوز شرع مقدس و اسلام نیستند. اگر امری حلال است باید برای همه حلال باشد و اگر حرام است باید برای همه حرام باشد، فلذا واکنشی که رنگ و بوی سیاسی داشته باشد پس از مدتی مردم را از دین زده می کند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر