کد خبر: 44073
A

اسرائیل: اولین عملیات رزمی اف-۳۵ در جهان را انجام دادیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل گفت که اسرائیل این جنگنده‌های رادارگریز را در سرتاسر خاورمیانه به پرواز در آورده و در حمله به دو موضع مختلف از آن استفاده کرده است.این فرمانده اسرائیلی در جریان یک سخنرانی، تصاویری از این هواپیمای جنگی را بر فراز بیروت، پایتخت لبنان، نشان داد.

اسرائیل: اولین عملیات رزمی اف-۳۵ در جهان را انجام دادیم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل می‌‎گوید این نیرو برای اولین بار در جهان از جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی در عملیات رزمی استفاده کرده است.

 

به گزارش بی بی سی ، سرلشکر امیکام نورکین گفت که اسرائیل این جنگنده‌های رادارگریز را در سرتاسر خاورمیانه به پرواز در آورده و در حمله به دو موضع مختلف از آن استفاده کرده است.

 

این فرمانده اسرائیلی در جریان یک سخنرانی، تصاویری از این هواپیمای جنگی را بر فراز بیروت، پایتخت لبنان، نشان داد.

 

او گفت که از این جنگنده‌ها در آخرین مورد حملات اسرائیل علیه مواضع ایران در سوریه استفاده نشده اما در دو مورد قبلی به کار گرفته شده است.

 

جنگنده اف-۳۵ ( F-35) ساخته شرکت ساخت تجهیزات نظامی لاکهید مارتین به عنوان پیشرفته‌ترین جنگنده در جهان شناخته می‌شود و اکنون اسرائیل مدعی شده است که حتی زودتر از آمریکا در عملیات رزمی آن را به کار برده است.

 

اسرائیل اولین مشتری اف-۳۵ خارج از آمریکا بود که در سال ۲۰۱۰ قرارداد خرید این جنگنده‌ها را امضا کرد و اواخر سال ‌۲۰۱۶ دو اف-۳۵ از پنجاه سفارش خود را دریافت کرد.

 

بنا بر گزارش‌ها تاکنون ۹ جنگنده اف-۳۵ تحویل اسرائیل شده است.

جزییاتی از حمله به 'مواضع ایران' در سوریه

 

به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، نورکین در سخنرانی خود اطلاعات تازه‌ای هم درباره حملات اخیر نیروهای هوایی اسرائیل در خاک سوریه داده است.

 

او مدعی شده است که پیش از انجام این حملات نیروهای ایرانی مستقر در سوریه ۳۲ راکت به سوی اسرائیل پرتاب کرده‌اند. پیشتر گفته شده بود که ۲۰ راکت‌ پرتاب شده است.

 

بنابر ادعای فرمانده نیروی هوایی اسرائیل، چهار راکت رهگیری و منهدم شده و بقیه راکت‌ها خارج از خاک اسرائیل فرود آمده‌اند.

 

سرلشکر نورکین همچنین گفته است که بیش از ۱۰۰ موشک زمین به هوا به سوی جنگنده‌های اسرائیلی پرتاب شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر