کد خبر: 44093
A
رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران:

متهمان پرونده کانال‌های تلگرامی به یک تا ۵ سال حبس محکوم شدند

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: تعدادی از متهمان پرونده های جرایم شبکه های تلگرامی به حبس تا پنج سال محکوم شدند. رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب او تهران با بیان اینکه برخی شبکه های تلگرامی قبل از فیلتر شدن، به دلیل انتشار مطالبی برخلاف قوانین و مقررات، شاکیان متعددی داشته اند، اظهار داشت: بر اساس قانون افرادی که در معرض توهین قرار می گیرند، حق شکایت کیفری از فرد اهانت کننده برای آنها محفوظ است.

متهمان پرونده کانال‌های تلگرامی به یک تا ۵ سال حبس محکوم شدند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران , رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: تعدادی از متهمان پرونده های جرایم شبکه های تلگرامی به حبس تا پنج سال محکوم شدند.

عباس پوریانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دادگاه های مربوطه با حضور متهمان و وکلای آنان برگزار شد و هنوز پرونده هایی هست که احتمالا تعدادی به صورت غیابی رسیدگی می شود.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه برخی شبکه های تلگرامی قبل از فیلتر شدن، به دلیل انتشار مطالبی برخلاف قوانین و مقررات، شاکیان متعددی داشته اند، اظهار داشت: بر اساس قانون افرادی که در معرض توهین قرار می گیرند، حق شکایت کیفری از فرد اهانت کننده برای آنها محفوظ است.

وی افزود: در این پرونده افرادی به عنوان اشخاص حقوقی دستگاه ها و ارگان های دولتی نسبت به برخی مطالب اهانت آمیز در تلگرام شکایت کردند.

پوریانی اظهار داشت: افرادی نیز با عنوان اتهامی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و توهین به مقامات دولتی و قضایی تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند که پرونده این متهمان با صدور کیفرخواست به مجتمع قضایی کارکنان دولت ارجاع شد.

وی ادامه داد: برای برخی از متهمان پرونده های شبکه های تلگرامی پس از مراحل رسیدگی،​ حبس های طولانی مدت تا پنج سال صادر شده است.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرد: رای آنان قطعی نشده و در مرحله تجدیدنظر خواهی و پرونده برخی دیگر هم در مرحله تحقیقات است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر