کد خبر: 44134
A

محمدرضا تابش: قطعاً بخشی از انتقادها به اصلاحات وارد است

نایب رییس نخست فراکسیون امید مجلس با اشاره به فرارسیدن سالگرد دوم خرداد، تاکید کرد که اگر همان ۲۰ سال پیش به نقطه‌نظرات اصلاحات بها داده می‌شد، امروز گرفتاری کمتری داشتیم و با بیان این‌که مهمترین اولویت جریان اصلاحات در آغاز دهه سوم، توجه به مطالبات مردم است، گفت: باید بررسی کنیم که تا چه میزان به اهداف انقلاب نزدیک و چه مقدار از آن دور شده‌ایم.

محمدرضا تابش: قطعاً بخشی از انتقادها به اصلاحات وارد است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا تابش با اشاره به فرارسیدن سالگرد دوم خردادماه و آغاز سومین دهه از پیروزی و فعالیت گفتمان اصلاحات در ۲ خرداد ۷۶ اظهار داشت: دوم خرداد بازتاب‌دهنده رای مردم و رضایت‌مندی‌شان از برخی جریانات و اوضاع و احوال و البته نارضایتی‌شان از بعضی جریانات و اوضاع و احوال بود.

اگر همان ۲۰ سال پیش به نقطه‌نظرات اصلاحات بها داده می‌شد، امروز گرفتاری کمتری داشتیم

وی افزود: با این حال متاسفانه به بسیاری از نقطه‌نظرات، شعارها و مطالبات برحق جریان دوم خرداد و گفتمان اصلاحات به موقع بها داده نشد و اگر همان روز درباره بسیاری از مسائل و مشکلات بحث و تبادل‌نظر می‌کردیم، شاید امروز گرفتاری کمتری داشتیم.

مهمترین اولویت جریان اصلاحات در آغاز دهه سوم، توجه به مطالبات مردم است

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان در ادوار متعدد مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که در شرایط کنونی و در آغاز سومین دهه از حیات گفتمان اصلاحات، مهمترین اولویت این جریان چیست، گفت: معتقدم مهمترین اولویت ما اتکا و عطف توجه به مطالبات و خواست مردم است، همان‌طور که در تمام این دو دهه توجه به این مهم، در صدر اولویت‌های جریان اصلاحات بوده و باید باشد.

نایب رییس نخست فراکسیون امید مجلس دهم تصریح کرد: طبیعتاً باید با اتکا به شاخص‌های علمی و دقیق، بررسی کنیم تا متوجه شویم که تا چه میزان موفق به تحقق خواست و مطالبات مردم شده‌ایم.

بررسی کنیم که تا چه میزان به اهداف انقلاب نزدیک و چه مقدار از آن دور شده‌ایم

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال ملت بزرگوار ایران برای دستیابی به اهداف و مطالباتی مشخص انقلاب کردند و امروز وظیفه ما به‌عنوان نمایندگان این مردم انقلابی آن است که بررسی کنیم و ببینیم این اهداف تا چه میزان محقق شده است و همچنین لازم است مشخص کنیم که تا چه میزان از این ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی فاصله گرفته‌ایم.

وی یادآور شد: بر این اساس، معتقدم بهترین محک و سنجش موفقیت یا عدم توفیق اصلاحات و جریان اصلاح‌طلبی همین است که با معیارها و شاخص‌هایی دقیق، عملکردمان در تحقق مطالبات مردم را سنجش کنیم.

قطعاً بخشی از انتقادها به اصلاحات وارد است

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان در مجلس در پاسخ به پرسشی درمورد برخی انتقادها به اصلاحات به‌ویژه از ماه‌های پایانی سال گذشته تا به امروز گفت: قطعاً بخشی از این انتقادها وارد است. البته بخشی از آن نیز شاید ناشی از عدم اطلاع‌رسانی دقیق ازسوی خود ما و عدم آگاهی مردم از روند پیشبرد کارها است.

نایب رییس نخست فراکسیون امید همچنین گفت: با این حال باید خودمان را در بوته نقد بگذاریم و کسانی که نقد دارند، نقطه‌نظرات خود را مطرح کنند.

تابش در پایان تصریح کرد: جریان اصلاحات امروز هم به نقد درون‌گفتمانی، هم نقد حاکمیت و طیف‌های بیرون از جریان اصلاحات و البته نقد رقبا نیازمند است و باید با ایجاد فضایی برای طرح تمامی این نقدها و آرای مختلف، زمینه بهبود و اصلاح امور را فراهم کنیم و اگر در مقاطعی خلاء و ضعفی داریم، مرتفع کنیم./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر