کد خبر: 44257
A

۴ دلیل گرانی مسکن از زبان رئیس اتحادیه املاک

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: ۴ مولفه ارز، سکه، طلا و بورس در قیمت مسکن تاثیرگذار است و تنها نیازمندان واقعی اقدام به خرید کنند.

۴ دلیل گرانی مسکن از زبان رئیس اتحادیه املاک

به گزارش دیده بان ایران؛ مصطفی قلی خسروی گفت: اگر قیمت مسکن افزایش یابد توان مردم پایین می آید و‌ بازار مسکن کساد می شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه زمانی که کالایی گران می شود مردم خرید می کنند ادامه داد: کسانی که نیازمند مسکن هستند خرید کنند و برای سرمایه گذاری وارد بازار نشوند چون بازار قابل پیش بینی نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزود: مولفه های چون ارز، بورس و سکه در بازار مسکن اثر گذار است و تمام تلاش مشاوران املاک بر افزایش نیافتن قیمت مسکن است.

خسروی تاکید کرد: هر ساله قیمت مسکن نسبت به تورم افزایش می یابد و اگر بیش از حد قیمت بالا برود باعث کسادی بازار اشتغال می شود.

وی ادامه داد: برای اینکه قیمت اجاره بها افزایش بیش از حد نداشته باشد باید عرضه و تقاضا را در حد تعادل نگه داریم ولی به دلیل افزایش مهاجرتها وازدواج ها این تعادل برقرار نشده است .

وی بیان کرد: هر کشوری برای کنترل بازار مسکن و اجاره اقدام به ساخت مسکن و اجاره دادن به خانه اولی ها می کند و‌ ما هم باید برنامه ای داشته باشیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران ادامه داد: مردم باید در زمان عقد قرار داد حواسشان را جمع کنند و هیچ مشاور املاکی بعد از عقد قرارداد حق نگه داشتن قرارداد را ندارد و باید قرارداد دست خریدار و فروشنده باشد.

وی افزود: باتوجه به اینکه نزدیک زمان نقل و انتقالات هستیم افرادی که از سایتها اقدام به خرید و یا اجاره ملک می کنند باید حواسشان را جمع کنند و حتما از مشاوران املاک مشاوره بخواهند.

وی افزود: در اردیبهشت 96 کل قراردادها در کشور 114 هزار و 469 و‌ تعداد مبایعه نامه 65 هزارو 991و اجاره نامه 55 هزارو 904 بود که در مدت مشابه امسال یعنی اردیبهشت 97 تعداد کل قراردادها در کشور 130 هزار و 278 ، مبایعه نامه 75 هزار و 945و اجاره نامه 52 هزار و 864 بود که قرارداد کل 14 دهم درصد و مبایعه نامه 33 درصد و اجاره 5 دهم درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

وی بیان کرد: تعداد کل قرارداد در تهران در اردیبهشت 96 برابر 38 هزارو 260،مبایعه نامه 19 هزار و 985و اجاره 17 هزارو 901 بود که در مدت مشابه امسال در شهر تهران کل قراردادها 38 هزارو752، مبایعه نامه21 هزار و 412 و اجاره نامه 17 هزار و 19 عدد رسید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر