کد خبر: 44263
A

عضو کمیسیون امنیت ملی: باید تکلیف خودمان با عرصه بین المللی را روشن کنیم

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد پیوستن ایران به کنوانسیون های چون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و یا fatf گفت: کمیسیون امنیت ملی باید پیش از مطرح شدن این طرح در صحن مجلس نظر خود را در مورد آن ارائه می داد که خلاف آیین نامه عمل کرد و نظر نداد .

عضو کمیسیون امنیت ملی: باید تکلیف خودمان با عرصه بین المللی را روشن کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس در گفت‌وگو باعصر ایران ادامه داد: ما معتقدیم لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم باید در فضای غیر احساسی مطرح و بررسی شود .

این نماینده اصول‌گرای مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که شاخصه‌های حضور بین المللی‌اش را بِه صورت کمی و کیفی تعریف کرده است مثلا ما در بودجه و قانون برنامه گفته‌ایم که سالیانه ٦٣میلیارددلار باید جذب سرمایه خارجی داشته باشیم .

وی بیان کرد: به هر حال  ایران جز  ۲۰کشوری است که بالاترین تولید ناخالص داخلی را در دنیا دارند وبه رغم همه تحریم‌ها و کمبودها ما به دلیل موقعیت چهارراهی،جمعیت مان و یا منابع نفتی مجز کشورهای هستیم ک دارای تولید بالا ناخالص داخلی هستیم و طبیعتا باید تکلیف خودمان با عرصه بین المللی را روشن کنیم .

فلاحت پیشه تاکید کرد:در دنیای امروز حضور در خیلی از مجامع بین المللی باعث می شود که مانع از توطئه و مصداقی ساختن یکسری موارد اختلافی توسط دشمنان شویم .

این عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: این عدم حضور ما فقط باعث تقویت نقش دشمنان ما می شود. لوایحی چون پولشویی،پالرمو،مبارزه با تامین مالی تروریسم که در حال حاضر در مجلس مطرح شده است جز لوایحی است که در دنیا همه کشورها به آنها پیوسته اند و با ملاحظه نیز پیوسته اند ما نیز می توانیم با ملاحظه این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و به آن بپیوندیم.

وی خاطر نشان کرد: وقتی رهبری تاکید کردند که مجلس و‌دولت این مسئله را بررسی کنند معنایش این است که باید این موضوعات کارشناسی بررسی شود، بخشی از دید کارشناسی ما بین المللی است یعنی وقتی که در عرصه بین المللی سایر کشورهای دنیا به جریانی می پیوندند و حق تفحظ خودشان را نیز حفظ می کنند ما معتقدیم این ها دلیلی است مبنی بر اینکه ما با یک فضای احساسی کشور را در تنگنا و  ‌ ‌‌انزوا قرار ندهیم .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر