کد خبر: 44283
A

فاطمه کروبی: کسانی که برای پیگیری حقوق‌ شهروندی سوگند خوردند پاسخگوی حصر باشند

فاطمه کروبی درباره وضعیت شیخ مهدی کروبی گفت: این موضوع را باید از کسانی که سوگند خورده‌اند حقوق شهروندی را بیان و دنبال ‌کنند و جایگاهی دارند بپرسید. ما که در منزل هستیم و در رویمان بسته است.

فاطمه کروبی: کسانی که برای پیگیری حقوق‌ شهروندی سوگند خوردند پاسخگوی حصر باشند

به گزارش دیده بان ایران؛ «حصر حصر است»، این صحبتی است که فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی دبیرکل محصور حزب اعتمادملی بیان می‌کند. همسر شیخ مهدی کروبی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین تاکید دارد که حصر همسرش غیرقانونی و غیرشرعی است. او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر تلاش‌های سیاسیون برای بهبود اوضاعشان گفت که این موضوع را باید از افرادی که پیگیر تحقق حقوق شهروندی هستند و از آن صحبت می‌کنند بپرسید، ما که در خانه دربسته هستیم.

 

*اوضاع حصر را چگونه می‌بینید؟

 

حصر خسران است و نظام اسلامی در حال هزینه دادن است. این شرایط در طول تاریخ سابقه نداشته و حرکتی غیرقانونی، غیرشرعی انجام داده‌اند بدون اینکه محاکمه‌ای انجام شده باشد.

 

*در حال حاضر صحبت‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه گشایش‌هایی اتفاق افتاده، این گشایش‌ها چگونه است؟

 

خواهرزاده‌های آقای موسوی و خواهرزاده‌های ما مجوز آمدن به منزل دارند.

 

*برخی دیدارها اتفاق افتاده، آنها چگونه بوده است؟

 

اگر شخصیت‌هایی برای دیدار آمده‌اند خود وزارت اطلاعات برنامه‌ریزی کرده و به ما ارتباطی ندارد.

 

*به جز این دیدارها، وضعیت حصر تغییر دیگری نداشته است؟

 

خود بزرگان هر روز سخنی را به میان می‌آوردند. اما حصر حصر است و همچنان مانند گذشته وضعیت ادامه دارد. به هر حال فرزندان و خواهرزاده‌ها می‌توانند بیایند.

 

*تلاش‌های که از بیرون انجام می‌شود، آیا تاثیر داشته است؟

 

این موضوع را باید از کسانی که سوگند خورده‌اند حقوق شهروندی را بیان و دنبال ‌کنند و جایگاهی دارند بپرسید. ما که در منزل هستیم و در رویمان بسته است.

 

*به هر حال سیاسیون، فعالان حزبی و نمایندگان مجلس کارهایی در جهت رفع‌حصر انجام داده‌اند. آنها را چگونه می‌بینید؟

 

نمایندگان هم آقای علی مطهری که شاخص و نماینده شجاعی است و هم سایر نمایندگانی که کمیته تشکیل داده‌اند پیگیر هستند؛ به هر حال باید امید داشت که تکلیف روشن شود. از آقای حضرتی هم تشکر می‌کنم به خاطر این جلسه‌ای که به عنوان کنگره حزب اعتمادملی برگزار شد. بسیار جلسه خوب و پر شوری بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر