کد خبر: 44327
A

نماینده اصولگرای مجلس: مردم فکر می‌کنند ما اکثریت هستیم، به همین جهت از ما توقع دارند!!

رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس باید فراکسیونی اداره شود و خواسته همه فراکسیون‌ها که نماینده‌های مردم هستند، شنیده شود و نه فقط طیفی خاص. نمی‌توان مجلس را با انحصار اداره کرد. فراکسیون امید و فراکسیون ولایی مجلس سهمی در امور اجرایی آن ندارند.

نماینده اصولگرای مجلس: مردم فکر می‌کنند ما اکثریت هستیم، به همین جهت از ما توقع دارند!!

به گزارش دیده بان ایران؛ حمید رضا حاجی بابایی در خصوص نقدهای وارده به چینش فعلی مجلس و مدیریت کلی آن، گفت: اولا که بر اساس صحبت‌های اخیر قرار است هر فراکسیون لیستی مشترک ارائه دهد. اما در مجموع نوع تعاملات و کنش‌ها در دوره سوم انتخابات قطعا متفاوت خواهد بود.

وی افزود: مسئله‌ای که فراتر از ریاست مجلس مطرح است، ناراضی بودن مردم از نمایندگان را بیان می‌کند. مجلس شورای اسلامی باید درد آشناتر باشد، مقتدرانه‌تر عمل کند و مردمی‌تر اداره شود. باتوجه به مولفه‌هایی که اشاره کردم فضای عمومی جامعه و نمایندگان از عملکرد مجلس راضی نیستند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه دولت پیشانی کشور است و مجلس باید حین کمک و یاری دولت به وظیفه اصلی یعنی نظارت بپردازد، گفت: مجلس باید یار و یاور دولت در تصمیم‌ها و عملکردها باشد اما در این بین نباید وظیفه اصلی آن که تصمیم‌گیری و نظارت است فراموش شود.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: از دیدگاه من مجلس باید فراکسیونی اداره شود و خواسته همه فراکسیون‌ها که نماینده‌های مردم هستند، شنیده شود و نه فقط طیفی خاص. نمی‌توان مجلس را با انحصار اداره کرد. فراکسیون امید و فراکسیون ولایی مجلس سهمی در امور اجرایی آن ندارند.

وی ادامه داد: مردم نمی‌دانند که ما سهمی نداریم و از ما توقع دارند. در مجلسی که در دوسال گذشته شاهد بودیم ائتلاف در آن نتیجه‌ای ندارد، باید به روش دیگری عمل کرد. ائتلاف‌ها در مجلس در دو سال گذشته شکست خورد، نمی‌خواهم بگویم باید با کنار زدن افراد این چارچوب را عوض کرد اما ما به مردم و احقاق حق آنهارا بدهکاریم.

نماینده اصولگرای مجلس دهم تصریح کرد: مردم فکر می‌کنند ما اکثریت هستیم، به همین جهت از ما توقع دارند اما نمی‌دانند ما اکثریت مجلس نیستیم. ما نیاز به فرآیندی ۳ جانبه از سوی هر ۳ فراکسیون در مجلس داریم تا بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم افزود: اگر شخصی از فراکسیون اصولگرایی به منصبی می‌رسد یا به جایی می‌رود به معنای کل اعضای فراکسیون نیست.

حاجی بابایی در پایان گفت: صحبت، گفت‌وگو و اظهارنظر اگر تاثیرگذار باشد خوب است، ما در مجلس هستیم که در جهت عدالت گام برداریم و هر سخنی که گامی رو به جلو در این محور باشد باید شنیده شود./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر