کد خبر: 44486
A

کدام یک از کشورهای جهان با معضل کمبود مَرد رنج می برند؟

آن چه که در روزگار ما و حتی در گذشته مرسوم بوده و هست این که فرایند ازدواج از سوی مرد صورت می گیرد و در آن مرد مبلغی یا مالی را به همسر یا خانواده اش می دهد و ما این را مهریه می نامیم. آیا ممکن است که امور برعکس شود و مرد به خاطر ازدواج با زنی، مهریه دریافت کند؟

کدام یک از کشورهای جهان با معضل کمبود مَرد رنج می برند؟
 

به گزارش دیده بان ایران؛ در ذیل فهرست هفت کشوری را که از کمبود شدید شمار مردان رنج می برند و در آن به مردان به خاطر ازدواج با زنان و تولید مثل با هدف حفظ و تامین امنیت و استمرار آن مهریه می دهند منتشر می شود:

ا- ایتالیا: ایتالیا از جمله کشورهای کم جمعیت است که نسبت مردان در آن در مقایسه با زنان بسیار کمتر است و علت این عدم توازن و تعادل جمعیتی این است که زنان نمی خواهند بیش از یک فرزند به دنیا آورند.

2- پرتغال: پرتغال نیز یک کشور اروپایی است. وقتی این کشور با بحران اقتصادی مواجه شد زنان بخش اعظمی از نیروی کار را تشکیل دادند و بر اساس آمار و ارقام منتشر شده نرح افزایش جمعیت و درصد افزایش جمعیت 10 در هزار است و در زمینه کاهش میزان زاد و ولد پس از ایتالیا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

3- ارمنستان: زنان 60 درصد از جمعیت ارمنتسان را تشکیل می دهند . ارمنستان به علت جنگ های متعدد تعداد زیادی از مردان خود را از دست داده است و برای این که زندگی در این کشور ادامه یابد زنان وارد بازار کار شدند به خاطر همین مشاهده می شود که زنان اکثر کارکنان دولت در نهادها و دستگاه های مختلف دولتی را تشکیل می دهند. علاوه بر آن این مورد نیز زیاد است که یک مرد با زنی ازدواج کرده است و در همین حال با چند زن دیگر نیز ارتباط دارد.

4- روسیه: بر اساس آمار و ارقامی که سال 2010 منتشر شد روسیه نیز با معضل عدم تعادل در تعداد زنان و مردان مواجه است و در ازای هر 1000 مرد ، 1160 زن وجود دارد.

5- استونی: زنان 53 درصد از جمعیت استونی را تشکیل می دهند و این جزیره به جزیره زنان معروف شده است زیرا مردان در این کشور جزیره ای در دریا به ماهیگیری مشغول هستند اما زنان در خود جزیره باقی می مانند وکارهای منزل را انجام می دهند.

6- لتونی: یکی از علل اصلی کمبود مردان در مقایسه با زنان در لتونی این است که مردان زیاد سیگار می کشند و تحت فشار قرار دارند ولی زنان بسیار قویتر هستند و حتی رئیس جمهور این کشور یک زن است.

7- ایسلند: ایسلند نیز از کاهش و کمبود ملموس و محسوس در تعداد مردان در مقایسه با زنان رنج می برد. به رغم این که این کشور زنان بسیار زیبایی دارد ولی دولتمردان و مقامات آن به زنان اجازه داده اند که با مردان مهاجر مقیم در ایسلند می توانند زندگی کنند حتی مردان مهاجری که با یکی از زنان این کشور ازدواج کنند ماهانه 5000 هزار دلار حقوق ماهیانه دریافت می کنند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • Alimokhtari

    جایی من ونجاست

ارسال نظر