کد خبر: 44554
A

ابراهیم گلستان در شبکه مستند/ «موج، مرجان، خارا» برای نخستین بار از تلویزیون پخش می‌شود

مستند ایرانی «موج، مرجان، خارا» به کارگردانی مشترک ابراهیم گلستان و آلن پندری چهارشنبه 9 خرداد ساعت 21 برای نخستین بار از تلویزیون پخش می‌شود.

ابراهیم گلستان در شبکه مستند/ «موج، مرجان، خارا» برای نخستین بار از تلویزیون پخش می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ روابط عمومی شبکه مستند سیما، شانزدهمین قسمت از سری جدیدش مجموعه «گنجینه» به تهیه‌کنندگی حنیف شهپر راد با پخش مستند «موج، مرجان، خارا» روی آنتن می‌رود.

شهپرراد در اینباره گفت: «موج، مرجان، خارا» از فیلم‌های مهم ساخته‌شده در دهه 40 است که از گسترش پیشرفت فضای نفتی ایران در آن سال‌ها خبر می‌دهد، در این مستند که به گفتار متن فوق‌العاده و مونتاژ بی‌نظیرش مشهور است، واژه‌ها و مونتاژ به شیوه هنرمندانه‌ای کنار هم قرارگرفته و فیلم را آهنگین کرده‌اند.

وی افزود: این فیلم به سفارش وزارت نفت آن دوران ساخته‌شده و گرچه نام دو کارگردان برای آن گفته‌شده اما درواقع کار ابراهیم گلستان محسوب می‌شود و بیش‌تر کارهای تکنیکال فیلم بر عهده آلن پندری بوده است.

این مستندساز تصریح کرد: نسخه‌ای که در اختیارداریم از وزارت نفت تهیه‌شده و آن‌چنان کیفیت بالایی ندارد، اما ارزش پخش شدن دارد و برای نخستین بار از تلویزیون پخش خواهد شد.

شهپرراد افزود: گفتار متن فوق‌العاده این مستند را گلستان نوشته، کسی که کارش از ادبیات شروع می‌کند، گزارشگر بوده و در ادامه فیلم می‌سازد، به همین دلیل است که آثارش گرچه زیاد نیستند اما اثرگذارند.

وی تصریح کرد: این مستند فردا شب ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن نیز روز پنجشنبه 10 خرداد ساعت 9 خواهد بود.

سری جدید برنامه «گنجینه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد با پخش گزیده‌ای از مستندهای کلاسیک ایران و جهان روی آنتن شبکه مستند می رود

این مجموعه در۲۶ قسمت حدود یک‌ساعته پخش می‌شود و غلامعلی افشاریه گفتار متن آن را بر عهده دارد، آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی ارج تدوینگر این مستند هستند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر