کد خبر: 44577
A

خضری:لاریجانی وام‌دار ولایی‌ها شد

یک عضو فراکسیون مستقلین با اشاره به انصراف حاجی بابایی به نفع لاریجانی، گفت: با این اقدام حاجی بابایی، آقای لاریجانی عملا وام‌دار ولایی‌ها شد.

خضری:لاریجانی وام‌دار ولایی‌ها شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران رسول خضری نماینده پیرانشهر و عضو فراکسیون مستقلین با اشاره به انتخابات هیات رئیسه مجلس گفت: جای زنان و اهل سنت در هیات رئیسه خالی است و باید تدبیر شود. در بسیاری از کشورهای دنیا سهمیه‌بندی وجود دارد و اگر این چنین نباشد بازتاب و پیام آن برای خارج از مجلس ثبت نبود.فراکسیون‌ها انسجام نداشتند و شاهد بودیم تا زمانیکه موقعیت برای آقای لاریجانی بحرانی نشد تعاملی صورت نگرفت. عملا بعد از دو مرحله‌ای شدن انتخابات رئیس مجلس، وارد فاز دیگری شدیم و لاریجانی توانست رئیس باقی بماند.

این عضو فراکسیون مستقلین با اشاره به انصراف حاجی بابایی به نفع لاریجانی، ادامه داد: با این اقدام حاجی بابایی آقای لاریجانی عملا وام‌دار ولایی‌ها شد و با ائتلاف دو فراکسیون مستقلین و ولایی آقای لاریجانی رییس شد.لاریجانی تنها از سوی فراکسیون مستقلین به عنوان کاندیدای ریاست مجلس معرفی شده بود و هر دو فراکسیون دیگر کاندیداهایی داشتند و لیست کامل داده بودند.

او تاکید کرد: لابی‌ها در مجلس زیاد است اما سیاسی‌کاری نیست و کاش اینچنین بود. آرزوی ما این است که یک روز پارلمان ما، حزبی و دولتمان، پارلمانی باشد و در این شرایط است که ما می‌توانیم کارآمدی و خروج خوبی را از مجلس برای مردم و نظام داشته باشیم.ائتلاف ولایی‌ها با مستقلین و انصراف آقای حاجی بابایی مانعی ندارد اما در مجلس و برای انتخاب رییس در نوع خود جزو تازگی‌ها بود.

خضری با اشاره به ائتلاف انجام شده میان ولایی‌ها و مستقلین، گفت: با این حساب دو فراکسیون مستقلین و ولایی به یکدیگر نزدیکتر شدند و رای دادن ولایی‌ها به سرلیست مستقلین، پیوند دو فراکسیون بود. چون احزاب قوی و فراگیر نداریم این موضوعات برای ما تازگی دارد. البته ائتلافات به این شکل نیست که آنی تصمیم گرفته شود و قطعا هفته‌ها و ماه‌ها قبل مذاکراتی انجام می‌شود

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر