کد خبر: 44677
A

حسین‌زاده: تعداد اعضای فراکسیون امید در انتخابات هیات رییسه مشخص شد

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد اعضای فراکسیون امید در انتخابات اخیر هیات رییسه مجلس مشخص شد، گفت که این فراکسیون می تواند همان کار تیمی که برای انتخابات هیئت رئیسه انجام داده را در مورد مطالبات مردم هم انجام دهد.

حسین‌زاده: تعداد اعضای فراکسیون امید در انتخابات هیات رییسه مشخص شد

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالکریم حسین‌زاده اظهار کرد: بزرگترین مشکل در حال حاضر نابسامانی سیاسی است، متاسفانه سامان سیاسی در کشور وجود ندارد و دلیلش هم این است که احزاب و جریانات سیاسی به صورت کاملا مشخص و مبرهن فعالیت نمی کنند مثلاً در انتخابات ریاست جمهوری دو دوره است که اصلاح طلبان از کاندیدایی حمایت می‌کنند که کاندیدای اصلاح طلبی نیست؛ نه اینکه لزوماً این چیز بدی باشد اما اصلاح طلبان می توانند کاندیدای خود را داشته باشند.

وی افزود: در صحن علنی مجلس هم، جریانات سیاسی می‌توانند کاندیدای خود را برای انتخابات هیئت‌رئیسه داشته باشند و گفتمان و هویت سیاسی خود را پیش ببرند و در نتیجه می‌توانند تاثیر گذاری خوبی هم داشته باشند و نتیجه‌اش همین خواهد شد که مجلس به صورت مشارکت و ائتلاف اداره می شود و وزن و کرسی فراکسیون‌های مختلف مشخص می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در تمام دنیا کرسی جریانات سیاسی در پارلمان ها کاملا مشخص است؛ گاهی به ما می‌گویند چرا لیست اعضای فراکسیون امید و تعداد آنها را اعلام نمی کنید در این انتخابات تعداد اعضای فراکسیون امید مشخص شده و این می‌تواند محملی برای پیش بردن پروژه‌های جدید سیاسی ما باشد. ما می توانیم همان کار تیمی که برای انتخابات هیئت رئیسه انجام دادیم را در مورد مطالبات مردم هم انجام دهیم.

حسین زاده با بیان اینکه ترکیب فعلی هیئت رئیسه مجلس در انتخابات اخیر فضای چند گفتمانی را به وجود آورده و باعث می شود همه محل مشورت باشند، گفت: وجود رقابت جدی در راس هرم و رای‌آوری نواب رئیس و بازنگری در دبیران نوعی انرژی جدید برای فراکسیون امید ایجاد کرد.

نایب رییس فراکسیون امید همچنین خاطرنشان کرد: پیش از این صحبتی مطرح می‌شد که به نمایندگان گفته‌اند به علی مطهری رای ندهید وگرنه شما را رد صلاحیت می‌کنند؛ اولا چنین حرفی زده نشده و ثانیا فراکسیون امید اثبات کرده که توصیه پذیر نیست. طرح این مباحث هم پایین آوردن شان نمایندگان در حد توصیه پذیری است.

حسین زاده با بیان اینکه رای علی مطهری نشان‌دهنده استقلال عمل نمایندگان است، گفت: ایجاد تنش و پروپاگاندا به نفع هیچ جریان سیاسی نیست و همه باید از ما بخواهد که عملکرد شفافی داشته باشیم چرا که در غیر این صورت هزینه آن به جامعه تسری پیدا می‌کند هرچه موضع گیری شفاف تری داشته باشیم برای مردم هم مفیدتر است و مردم می‌توانند روی سرمایه‌های خود در پارلمان برنامه‌ریزی کنند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر