کد خبر: 44688
A

فلاحت پیشه: برخى از مدیران از مردم پول میگرفتند تا کارشان را راه بیندازند

فلاحت پیشه: مثلا وزارت آموزش و پرورش، بانک‌ها و حتى برخى از سازمان‌هاى خصوصى وعده ساخت و ساز در این مناطق را داده بودند اما هیچ کدام اجرایى نشد

فلاحت پیشه: برخى از مدیران از مردم پول میگرفتند تا کارشان را راه بیندازند

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آبادغرب در مجلس شوراى اسلامى، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده، گفت: حقیقتا موضوعى که وجود دارد این است که مسئله مردم زلزله‌زده کرمانشاه رو به فراموشى است و بسیارى از مشکلات در این منطقه کماکان وجود دارد.

به گزارش دیده بان ایران؛ فلاحت پیشه ادامه داد: مشکل اول عدم امهال وام‌هاى مردم زلزله زده است که یک ظلم آشکار به مردم است. مردم این منطقه پس از زلزله همچنان با مشکلات مالى مواجه هستند و طبق قانون وام‌هاى آنها تا دوسال باید امهال شود. مسئولانى که به منطقه آمدند نیز این موضوع را اعلام کردند. اما پس از سال نو به یکباره بانک‌ها اعلام کردند مردم باید اقساط وام‌هایشان را پرداخت کنند، اکنون نیز مردم با ٦الى ٧قسط عقب افتاده که باید پرداخت کنند مواجه هستند. بانک‌ها تمامى اقساط عقب مانده به همراه جریمه را از مردم می‌خواهند و حتى ضامن‌هاى آنها را به بانک احضار کرده‌اند.

عضوکمیسیون امنیت ملى تصریح کرد: قرار بود که به خانه‌هاى خراب شده در شهر و روستا وام بازسازى و ده ملیون تومان وام بلاعوض تعلق بگیرد. کارشکنى‌هاى بسیارى از سوى بنیاد مسکن صورت گرفت. به طور مثال در منطقه اسلام آباد غرب و دالاهو برخى از مدیران از مردم پول میگرفتند تا کارشان را راه بیندازند و تبانى‌هاى بسیارى از مصالح ساختمانى تا پیمانکاران شکل گرفته است. مردم مناطق زلزله زده تمام دارایى‌هایشان زیر آوار مانده است و اکنون نیز با کارشکنى‌هاى بنیاد مسکن مردم در این فصل سال با مار و عقرب و بسیارى از مشکلات دیگر مواجه هستند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: مثلا وزارت آموزش و پرورش، بانک‌ها و حتى برخى از سازمان‌هاى خصوصى وعده ساخت و ساز در این مناطق را داده بودند اما هیچ کدام اجرایى نشد. حتى یک بیمارستان در منطقه اسلام آبادغرب توسط وزیر بهداشت کلنگ زنى شد اما تاکنون هیچ کارى صورت نگرفته است، این رفتارها طبیعتا ضربه زننده به اعتمادعمومى مردم است و من به شخصه به عنوان نماینده مردم در این خصوص اعلام جرم خواهم کرد.

این نماینده ادامه داد: موضوع بعدى، بحث کمک‌هاى مختلفى است که براى مردم آمده است که قرار بود یک اطلاعات و برآورد دقیقى از کمک‌هاى رسیده به این منطقه را اعلام کنند و با توجه به عدم توجه به این موضوع نشان می‌دهد که سوءاستفاده‌هایى در این مسیرشده است. مجمع نمایندگان استان قرار است بعد از ماه رمضان قرار است جلسه‌اى را برگزار کنند تا وعده هاى داده شده براى مناطق زلزله زده را برآورد کنند./رویداد24

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر