کد خبر: 44703
A

پاسخ عضوخبرگان به پناهیان: شب قدرجای مباحث جناحی نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در اسلام بحث جناحی وجود ندارد، اگر کسی چنین کند، از اصل مطلب بازمانده و به تعارض با دیگران چسبیده است.

پاسخ عضوخبرگان به پناهیان: شب قدرجای مباحث جناحی نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله سیدهاشم بطحایی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امیرالمومنین علی (ع) و رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) درباره اظهارات اخیر حجت الاسلام علیرضا پناهیان سخنران پیش از خطبه نمازجمعه تهران که خواستار صحبت سیاسی وعاظ در شب های قدر شده بود، گفت: در شب های قدر باید مردم را به بندگی خدا سوق داد و یادآور شد با وجود گناه و معصیت، بهترین جایی که انسان می تواند برود، بازگشت به مسیر الهی با پرداخت حقوق الله و حقوق ناس است.

وی افزود: اگر سیاست به معنای پیوستن به راه و رسم پیامبر (ص) و ائمه معصومین و اسوه قراردادن قرآن باشد، صحبت از آن امر پذیرفته شده است اما اگر منظور از صحبت سیاسی پرداختن به موضوعاتی همچون چگونگی راه اندازی جنگ، مبارزه و جدال با دنیا و نحوه ایجاد درگیری است، خیر این حرف نادرستی محسوب می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که عرصه سیاسی کشور را به اصولگرایی و اصلاح طلبی تقسیم می کنند، بیان کرد: ما بنده خدا، امت محمد مصطفی و شیعه علی مرتضی هستیم و نقشه راه ما نیز قرآن است. تقسیم حوزه سیاسی به اصولگرایی و اصلاح طلبی از تفکر غربی منشأ می گیرد؛ بنابراین من هیچ یک از دو عنوان چپ و راست یا اصلاح طلب و اصولگرا را قبول ندارم.

وی با بیان اینکه قرآن از حزب الله و حزب الشیطان نام برده، افزود: هر کس بگوید من حزب الشیطان هستم یعنی خودش را هم قبول ندارد، پس ما حزب الله هستیم که نقشه راه خود را قرآن و پیامبر و ائمه معصومین را پیشوا می داند.

بطحایی با بیان اینکه شب های قدر زمان طرح مباحث جناحی نیست، گفت: در اسلام بحث جناحی وجود ندارد، اگر کسی چنین کند از اصل مطلب بازمانده و به تعارض با دیگران چسبیده است. اصلاح طلبی که اصول دین ندارد، مصلح نیست و مفسد است. در عوض اصولگرایی که اصلاح ندارد، دروغ می گوید چون چه اصولی‎ای است که اهل اصلاح نیست؟

وی افزود: اصولگرایی یعنی اعتقاد به مبدأ، معاد، امامت، قرآن و راه پیامبر است، حسین بن علی (ع) فرمود «خارج نشدم مگر برای اصلاح امتم». حسین بن علی مبنایش اصول دین بود، کارش هم اصلاح بود. اصلاح کاربرد اصول است. این دو چه تناقضی با هم دارند که عده ای تحت این عناوین مقابل یکدیگر قرار می گیرند؟ 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تقابل و تعارض تحت عناوین اصولگرایی و اصلاح طلبی به معنی از اصل باز ماندن و پرداختن به تعارضات با هدف کسب منافع شخصی، ریاستی، اقتصادی و زورآزمایی است که هیچ کدام درست نیست./خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر