کد خبر: 44719
A

رئیس سابق فدراسیون فوتبال :فدراسیون چرا با ایتالیا بازی دوستانه برگزار نکرد؟

داریوش مصطفوی گفت: ما رابطه خوبی با ایتالیا داریم و تعجب می‌کنم چرا مدیران فدراسیون فوتبال با این تیم بازی دوستانه برگزار نکردند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال :فدراسیون چرا با ایتالیا بازی دوستانه برگزار نکرد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ داریوش مصطفوی  درباره اینکه یونان و کوزو حاضر به انجام بازی دوستانه با تیم ملی ایران نشدند و دیدار تدارکاتی را لغو کردند، گفت: «بهتر است دنبال ایراد از فدراسیون فوتبال نباشیم. این موضوع مربوط به خود دولت‌هاست. اینکه یونان حاضر می شود 100 هزار یورو غرامت بدهد و با ایران بازی نکند به دلیل آن است که سیاست حاکم بر کشور یونان بر این است که رابطه‌اش را با آمریکا حفظ کند.»

وی ادامه داد: «متاسفانه دولت ها ورزش را اسیر سیاست کرده‌ اند و ترجیح می دهند که به همه چیز نگاه سیاسی داشته باشند. آنهایی که مانع از پیشرفت ورزش ایران می شوند در حقیقت به سلامتی مردم ضربه زده اند. نباید ورزش را تحریم کرد و به واسطه آن به ورزشکاران ایران لطمه وارد کرد. الان کفش نایکی از ترس رابطه‌اش با خریداران آمریکایی و فروش جهانی‌اش حاضر نیست به ایران کفش ورزشی بدهد.»

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: «ایرادی که من از فدراسیون فوتبال می گیرم این است که چرا روسای این فدراسیون از زمان اتمام بازی های انتخابی هیچ کوششی برای انجام بازی دوستانه با حریفان سرشناسی چون ایتالیا نداشته اند. ما که رابطه خوبی با ایتالیا داریم و این تیم هم به رغم آنکه از حضور در این مسابقات منع شده است 4 بار قهرمانی در کارنامه دارد. این تیم در حد و اندازه‌های ترکیه نبود که فدراسیون نتوانست بازی دوستانه‌ای با آن ترتیب دهد؟»

وی در مورد اینکه بازیکنان تیم ایران قابلیت آن را دارند تا حداقل در گروه‌شان در جام جهانی 2018 چهارم نشوند، گفت: «به شخصه فکر می‌کنم که در روسیه بازیکنان ایران بازی های خوبی را ارائه می کنند و اجازه نمی دهند تا حریفان آن کاری را انجام دهند، که دلشان می خواهد. ما نفراتی داریم که در انگلیس، هلند، روسیه، یونان و بلژیک بازی کرده اند. این نفرات نیازمند آن هستند که با همدیگر هماهنگ شوند. این هنر کی‌روش است که تیم ملی کشور را به گونه‌ای آماده کند که بهترین نمایش‌شان را ارائه کنند.»

مصطفوی تصریح کرد: «اینکه اسپانیا یکی از بخت های قهرمانی است و یا اینکه پرتغال ستاره‌ای به نام کریستیانو رونالدو دارد، نباید باعث شود تا ما از پیش بازنده باشیم. شاید آنها از لحاظ لیگ حرفه‌‌ای و بازیکن در شرایطی بهتری باشند ولی ما هم در حد و اندازه‌های خودمان قرار داریم. ما همان تیمی هستیم که ماتیچ صرب پنالتی مان جلوی آرژانتین را نگرفت و هنر لیونل مسی در دقیقه 90 حکم به برتری تیمش داد. در سال 98 آمریکا را شکست دادیم و اگر نکیسا اشتباه جایگیری نداشت، بالاتر از یوگسلاوی و پس از آلمان صعود می‌کردیم.»

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در مورد استرس بازیکنان تیم ملی یادآور شد: «هر بازی استرس خودش را دارد و من به عنوان بازیکنی که در استقلال و پرسپولیس بازی کردم، کاملا این استرس را می‌شناسم. تیم ایران در جام جهانی نیاز به آن دارد تا کارهای روانی خوبی رویش صورت بگیرد و بازیکنان بدون دلهره خاصی بازی کنند. فراموش نکنیم که این دومین جام جهانی متوالی ماست و بازیکنان ایران باید به این باور برسند که آنها شایسته حضور در چنین رقابت‌هایی بوده‌اند و این قابلیت را دارند تا کارهای بزرگتری انجام دهند.»

مصطفوی در مورد شانس صعود تیم ملی ایران یه مرحله حدفی گفت: «من معتقدم که مهم‌ ترین و حساس ترین بازی تیم ملی دیدار مقابل مراکش است. نتیجه آن مسابقه خیلی تعیین کننده است. اگر بتوانیم برابر مراکش برنده شویم، من به شما قول می‌دهم که ایران صعود می‌کند. پرتغال وابسته به کریستیانو رونالدو است و تیم ما توانایی مهار این بازیکن را دارد. ایران از پرتغال امتیاز می‌گیرد و به دور بعدی صعود می‌کند. البته به شرطی که مراکش را ببریم.»/انا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر