کد خبر: 44846
A
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی :

واردات قطعات خودرو باید متوقف شود/ به قطعه‌سازان برای تهیه ارز مورد نیاز کمک شود

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: یکی از مهمترین کارهایی که در شرایط فعلی اقتصاد در صنعت خودرو باید صورت گیرد ممنوعیت واردات قطعات دارای تولید داخل و تکیه بیشتر بر توان قطعه‌سازان داخلی است.

واردات قطعات خودرو باید متوقف شود/ به قطعه‌سازان برای تهیه ارز مورد نیاز کمک شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ، محمدرضا نجفی‌منش با بیان اینکه در این شرایط چه خودروسازان خارجی در ایران بمانند و چه نمانند باید رویکرد ما افزایش عمق ساخت داخل خودروهای تولیدی باشد، خاطرنشان کرد: در این زمینه اولین کاری که باید صورت گیرد ممنوع شدن واردات قطعاتی است که نمونه مشابه آنها در داخل تولید می‌شود.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: علاوه بر آن هم خودروسازان و هم دولت و بانک مرکزی باید به قطعه‌سازان برای تهیه ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه و تولید قطعات کمک کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی دولت باید مصارف غیر ضروری ارز را متوقف کرده و جلوی واردات کالاهایی که تاثیر مستقیم و اصلی در زندگی مردم ندارند را بگیرد که از جمله آن خودرو و قطعات آن است.

نجفی‌منش با بیان اینکه پتانسیل داخلی‌سازی قطعات تمام خودروهای تولیدی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: فراتر از آن قطعه‌سازان توانایی داخلی‌سازی خودروهای پسابرجامی را نیز دارند همان‌طور که در گذشته خودروهایی همچون پژو ۲۰۶ را داخلی‌سازی کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع استراتژی صنعت خودرو در شرایط جدید باید کمتر شدن وابستگی به خارج و تقویت توان قطعه‌سازان داخلی برای کاهش آسیب‌پذیری این صنعت از تحریم‌های احتمالی باشد.

چند روز پیش شرکت پژو سیتروئن اعلام کرد که به دنبال خروج آمریکا از برجام، فعلا فعالیت‌های خود در ایران را تعلیق می‌کند. در واکنش به این اتفاق کارشناسان این اقدام پژو سیتروئن را به "خودزنی" خودروساز فرانسوی تعبیر کردند.

به گفته آنها "با توجه به اینکه پژو پیش از این برای بازگشت دوباره به ایران مجبور به پرداخت غرامت چند صد میلیون یورویی شده بود و هم پژو و هم سیتروئن در فعالیت‌های خود در ایران اقدام به سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده‌اند و امکان خروج سرمایه‌گذاری انجام شده را نیز ندارند این شرکت‌ها از ترس آمریکا با توقف فعالیت در ایران، خودزنی کرده‌اند".

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر