کد خبر: 44855
A

رونمایی از ترکیب تهاجمی تیم ملی در جام جهانی

مهدی طارمی و سردار آزمون بازیکنانی هستند که می‌توانند تفاوت را در سه بازی ایران در جام جهانی رقم بزنند.

رونمایی از ترکیب تهاجمی تیم ملی در جام جهانی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران تیم ملی با رهبری کارلوس کی روش و با حضور بازیکنان با پتانسیل بالا نظیر مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی و بسیاری از چهره های دیگر موفق شد برای اولین بار به صورت پیاپی به جام جهانی برسد.

مهدی طارمی و سردار آزمون دو چهره ای هستند که با داشتن ویژگی های متفاوت از شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی تیم برخوردار هستند.

سردار آزمون مهاجمی به شمار می رود که می تواند از کوچکترین موقعیت ها گل های زیبایی بسازد و در واقع اوج توانایی این مهاجم زهردار تبحر بالا در زدن ضربات نهایی است و با تکیه بر همین توانایی است که توانسته آمار فوق العاده 23 گل ملی در 31 بازی را به نام خود ثبت کند.

البته این تمام قدرت تیم ملی ایران در خط هجومی نیست و کارلوس کی روش به خوبی توانسته با درک توانایی های مهدی طارمی او را به یک گوش چپ خطرناک در ترکیب تیم ملی بدل کند؛ بازیکنی که در پست وینگر چپ هم کارهای تهاجمی را به بهترین شکل انجام می دهد و هم با توجه به فیزیک بدنی مناسب خود می نقش مهمی در پرس تیمی برعهده دارد. بی شک تمام علاقمندان فوتبال می دانند که مهدی طارمی در زمین مسابقه می تواند چقدر غیرقابل پیش بینی باشد؛ بازیکنی که می تواند تفاوت ها را در زمین فوتبال رقم بزند.

این دو بازیکن نقش ویژه ای در رسیدن ایران به دومین جام جهانی پیاپی تاریخ ایران داشته اند. گل آزمون در دیدار رفت برابر کره جنوبی بسیار تعیین کننده بود و مهدی طارمی در دو دیدار برابر قطر و چین، تیم ملی را در آستانه رسیدن به روسیه قرار داد و در نهایت زوج این دو بود که در دیدار برگشت برابر ازبکستان 2 گل به ثمر رساند تا تیم ملی پس از برزیل به عنوان دومین تیم جهان راه روسیه شود.

البته کی روش به خوبی از توانایی این دو بازیکن و تاثیرگذاری آنها در جریان بازی آگاه است و بعید به نظر می رسد بازیکن دیگری غیر از آزمون، طارمی و جهانبخش تشکیل دهنده مثلث هجومی تیم ملی در راس و کناره ها باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر