کد خبر: 44864
A
خاتمی:

حماقت اسرائیل بود که مردم ایران را دوست خطاب کرد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز رژیم صهیونیستی به چنان ذلتی دچار شده که کلاهش را محکم می‌گیرد تا باد آن را نبرد. از همین رو نخست‌وزیر روسیاه رژیم صهیونیستی مانند گداهای سیاسی در اروپا دوره‌گردی می‌کند و در مصاحبه‌ای گفته حداقل در لندن اجازه ندهید شعار «مرگ بر اسرائیل» گفته شود که این اوج ذلت است.

حماقت اسرائیل بود که مردم ایران را دوست خطاب کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران حجت الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌‌های نماز جمعه امروز گفت: امام خمینی (ره) با انتخاب روز قدس جلوی توطئه بزرگی را گرفت و رژیم صهیونیستی را مهار کرد. این سیر و سلوک معنوی در 900 شهر کشور شکل گرفت و این عبادت در سراسر کشور و به‌ویژه تهران عبادت سیاسی بود که جایگاه والا و شایسته‌ای دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که قبل از 25 سالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

اهم صحبت های او به نقل از خبرگزاری ها از این قرار است:

* گام‌هایی که مردم در خیابان‌ها علیه ظالمان برداشتند و شعار دادند مصداق عمل صالح و مانند نماز، روزه و حج است.

* جهاد فقط رنگ نظامی ندارد و هر تلاشی درراه خدا نامش جهاد است؛ تردید نکنید که مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به معنای جنگ با آن‌هاست و شما امروز با زبان خود جهاد کردید. 

* آرزوی ترامپ این است که روزی شعار «مرگ بر آمریکا» در جامعه ما نباشد اما به ترامپ و نتانیاهو می‌گوییم تا زمانی که این خوی استکباری را دارید طنین شعار مرگ بر ‌آمریکا و مرگ بر اسرائیل افزوده خواهد شد.

*مردم در حالی با زبان روزه در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند که شب گذشته تا صبح در مراسم احیا حضور داشتند اما حضور آن‌ها امروز برای این بود که بگویند از اینکه یک ملت 70 سال آواره و بی‌رحمانه کشته‌شده و زندگی آن‌ها به غارت برود خشمگین هستند. 

* تولی و تبری جزو فروع دین است و بزرگان می‌گویند این امر در برخی مواقع به اصل و متن دین گره می‌خورد و ازاین‌رو امام صادق (ع) فرمود کسی که می‌گوید ما را دوست دارد اما از دشمنان ما تبری نمی‌جوید، دروغ می‌گوید.

* امروز چه دشمنی از ترامپ برای اسلام دشمن‌تر است، امروز چه دشمنی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ذلیل‌تر و زبون‌تر در دشمنی باخداست، ازاین‌رو شما مردم در این راهپیمایی باشکوه از دشمنان خدا ابراز تنفر و برائت کردید.

* خداوند برای حضور در این راهپیمایی به شما پاداش و اجر فراوانی خواهد داد. سلام بر امام راحل که این راه را در مقابل ما گذاشتند و از زمان آغاز مبارزه با رژیم سیاه پهلوی، مبارزه با صهیونیست‌ها را نیز در دستور کار قراردادند و بعد از پیروزی انقلاب با اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به‌عنوان روز قدس خدمت بزرگی به آرمان قدس شریف کردند.

* توطئه و برنامه دشمنان به فراموشی سپردن مسئله فلسطین یا حداکثر عربی‌ تلقی شدن این موضوع بود اما امام جلوی این توطئه را گرفتند و انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام رژیم صهیونیستی را مهار کرد؛ شعار این غاصبان از نیل تا فرات بود و اگر قدرت داشتند حرمین شریفین را هم اشغال می‌کردند. درود خدا بر امام که جلوی چنین دشمن خطرناکی ایستادند و راه سعادت را پیشروی ملت‌ها گذاشتند و امیدواریم قبل از 25 سال که رهبری فرمودند شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم. 

* آمریکا، رژیم صهیونیستی و به‌ویژه عربستان مثلث شومی را شکل دادند و سازش‌کاران مرتجع منطقه نیز برای به رسمیت شناختن رژیم فاسد صهیونیستی، مسابقه گذاشته‌اند. درحالی‌که باید بدانند این مسابقه، مسابقه سقوط آن‌هاست و به یاری خداوند ملت‌های خودشان آن‌ها را به ذلت می‌کشانند.

* مردم ما با هر سلیقه‌ای فرمایشات رهبر معظم انقلاب را فصل‌الخطاب می‌دانند.

* هیچ‌کس در این کشور نیست که از رژیم منفور صهیونیستی تجلیل کند و همه سلایق در این جهت تأکیددارند که رژیم صهیونیستی باید محو شود. 

* سخنان  اخیر نتانیاهو درباره دوستی با ملت ایران از حماقت‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود؛ درحالی‌که تک‌تک مردم ایران اسرائیل را دشمن می‌دانند و باافتخار مرگ بر اسرائیل می‌گویند.

*{با اشاره به اقتدار موشکی کشور به عنوان یکی از محورهای وحدت} رهبر انقلاب و همه مسئولان ما یک‌صدا می‌گویند پای این اقتدار موشکی ایستاده‌ایم و هرچقدر بخواهیم موشک تولید می‌کنیم و برد آن را نیز افزایش می‌دهیم و این برگ برنده ما است. 

* ولایت‌فقیه در طول این 40 سال بن‌بست‌شکنی‌های بسیاری کرده است، جنگ در همه کشورها بحران‌ساز است اما بااینکه هشت سال در کشور ما جنگ بود اما ملت ایران به برکت رهبری امام یک روز هم دچار بحران نشد. 

* در عصر ما روزگاری بر ملت ایران گذشت که دشمن اجازه نمی‌داد ما سه سانتریفیوژ داشته باشیم و برخی در جلسات تصمیم‌گیری می‌گفتند می‌ترسیم جنگ شود اما رهبری فرمودند تولید کنید و ازاین‌رو به 19 هزار سانتریفیوژ رسیدیم تا جایی که دشمن خودش پذیرفت 6 هزار سانتریفیوژ و 12 هزار کیلو اورانیوم غنی‌شده داشته باشیم.

* در همین قضایای اخیر که آمریکا و اروپا تقسیم نقش کرده‌اند، دشمن می‌خواست یک برجام معیوب به ما تحمیل کند، یعنی هم تحریم‌ها را تحمل‌کنیم و هم از فعالیت هسته‌ای دست برداریم که این خواب آشفته‌ای بود؛ اقتدار ما سه عنصر اقتدار موشکی، نفوذ منطقه‌ای و فعالیت هسته‌ای است که کاربرد نظامی ندارد چراکه ما و فقه ما با کاربرد نظامی فعالیت هسته‌ای مخالف است. 

* سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ماه رمضانی ایشان با کارگزاران و در مرقد حضرت امام نصیحت نیست بلکه یک راهبرد است و جا دارد که رسانه ملی چندین بار به این فرمایشات بپردازد.

* شعار «ما می‌توانیم» شعار عزت، غیرت و شعار قرآنی ما است و ازاین‌رو ایجاد یأس و ناامیدی از ناحیه هر کس که باشد کار دشمن است و ملت ایران همان‌طور که در 40 سال گذشته گردنه‌های سخت را پشت‌سر گذاشته، باعزت و عظمت از توطئه‌های پیشرو نیز  عبور خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر