کد خبر: 44909
A

ریزگرد، عامل اصلی مهاجرت روستاییان از خوزستان

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بیشتر روستاییان مناطقی که کانون ریزگرد شده‌اند، مهاجرت کرده‌اند، گفت: اضافه بر کشت نهال در عرصه‌های ریزگرد که کاری زمانبر است، باید کشاورزان منطقه را کمک کرد تا بتوانند در اراضی که امکان کشت محصولات در آن‌ها وجود دارد، کشت انجام دهند تا علاوه بر ایجاد اشتغال و بهبود وضع معیشتی مردم، دیگر شاهد ریزگردها در خوزستان نباشیم.

ریزگرد، عامل اصلی مهاجرت روستاییان از خوزستان

به گزارش دیده بان ایران؛ جواد کاظم نسب الباجی با اشاره به کشت نهال در عرصه‌های ریزگرد اهواز، اظهار کرد: باید مردم و کشاورزان را در مساله مهار ریزگردها مشارکت دهیم زیرا این کار باعث تسریع در انجام عملیات و ایجاد اشتغال برای مردم است. این‌که صرفا در عرصه‌های ریزگرد نهالکاری کنیم و بعد از سال‌ها منتظر نتیجه آن باشیم، خیلی اثرگذار نخواهد بود.

وی افزود: در اراضی که حاصلخیز هستند می‌توان با کشت‌های کم‌آب‌، کشاورزان منطقه را مشارکت داد. این کار علاوه بر این‌که باعث کاهش هزینه‌های دولت می‌شود، به بهبود وضع اشتغال و همچنین جلوگیری از بروز پدیده ریزگردها نیز کمک شایانی می‌کند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مناطقی که اراضی حاصلخیز نیستند و امکان کشت نیز وجود ندارد، می‌توان با مالچ پاشی و یا غرق آبی کردن آن مزارع شرایط را به شکلی کرد که دیگر شاهد ریزگردها در خوزستان نباشیم.

کاظم نسب الباجی ادامه داد: اضافه بر کشت نهال در عرصه‌های ریزگرد که کاری زمان‌بر است، باید کشاورزان منطقه را کمک کرد تا بتوانند در اراضی که امکان کشت محصولات وجود دارد، کشت انجام دهند تا علاوه بر ایجاد اشتغال و بهبود وضع معیشتی آن‌ها، دیگر شاهد ریزگردها نباشیم.

وی گفت: این اقدام باعث می‌شود تا کشاورزان در آن مناطق مستقر شوند و دیگر به شهرها و حاشیه شهرها نیایند. در حال حاضر بیشتر روستاییان مناطقی که کانون ریزگرد شده‌اند، مهاجرت کرده‌اند زیرا در آن مناطق نه آب کافی برای کشت وجود دارد و نه درآمدی برای زندگی و این موضوع باعث شده تا همه مردم این مناطق را ترک کنند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر