کد خبر: 44919
A

واشنگتن پست: پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا قطورتر شد

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد هنوز چند ساعت از تاکید مجدد ترامپ بر حقه بازی «شکار جادوگر روسی» (نامی که وی بر تحقیقات راشا گیت گذاشته است) نگذشته بود که «رابرت مولر» بازپرس ویژه در روز جمعه اتهامات جدیدی را مرتبط با پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا موسوم به راشا گیت ارایه کرد.

واشنگتن پست: پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا قطورتر شد

رابرت مولر رهبری تحقیقات مرتبط با ارتباط میان ستاد دونالد ترامپ و روسیه را مدیریت می‌ کند.

به گزارش دیده بان ایران؛ بر این اساس «پل مانافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ از سوی رابرت مولر به اتهام جدیدی متهم شده و به دادگاه رفته است. مولر، مانافورت و دستیار ارشدش را که یک شهروند روس است به تلاش برای اختلال در روند قضایی متهم کرده است.

مولر علاوه بر ارائه شکواییه جدید به دادگاه علیه مانافورت، از «کنستانتین کیلمنیک» دستیار ارشد وی هم به اتهام تلاش برای اختلال در روند قضایی شکایت کرد.

این شکایت جدید علیه مانافورت و دستیارش پس از آن به دادگاه برده شد که هفته گذشته گزارش شد وی با چند نفر از شاهدان مرتبط با پرونده‌ های قضایی‌ علیه او تماس گرفته و تلاش کرده به آنها دیکته کند که در دادگاه چه بگویند.

مانافورت ۶۹ ساله با چندین اتهام از جمله پولشویی، دروغ گفتن به اف‌ بی‌ آی، لابی‌ گری بدون مجوز برای دولت های خارجی و اختلال در روند قضایی روبرو است اما فعلا خود را در برابر همه این اتهام‌ ها بی‌ گناه خوانده و با قید ضمانت آزاد است.

بازرس مولر از مانافورت در دو دادگاه جداگانه در «واشنگتن» و «ویرجنیا» شکایت کرده و او بنابر ماهیت اتهام‌ هایش باید در هر کدام از دادگاه‌ ها به طور جداگانه حاضر شود. وی قرار است ماه آینده در برابر دادگاه برای رسیدگی به بخشی از اتهام‌ هایش حاضر شود.

قاضی دادگاه با لغو کردن وثیقه ۱۰ میلیون دلاری مانافورت اجازه داده او فعلا به شرط خارج نشدن از کشور آزاد بماند اما با طرح اتهام جدید درباره تماس با شاهدان و تلاش برای دیکته کردن اطلاعات به آنها، ممکن است مولر و تیم بازرسان موفق شوند وی را بازداشت و تا زمان دادگاه روانه زندان کنند.

کیلیمنیک از دستیاران بسیار قدیمی مانافورت است و نامش به عنوان یکی از کارمندان باسابقه شرکت لابی‌ گری او در واشنگتن ثبت شده است. او نقش مهمی در فعالیت‌ های مانافورت در اوکراین و پیروزی انتخاباتی «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌ جمهور مخلوع اوکراین داشت.

او هم ضمن رد اتهام‌ های طرح شده، ادعای ارتباط با نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی روسیه را تکذیب کرده است.

گفتنی است  در ادامه ی این گزارش آمده است: با طرح اتهامات جدید، پرونده راشا گیت قطورتر شده است. مولر در حال حاضر بیش از ۱۰۰ اتهام علیه ۲۰ نفر مطرح کرده است. چهار نفر از جمله «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی قبلی ترامپ و «جورج پاپادوپولوس» مشاور سابق ستادش متهم شناخته شده اند.

هر روز برای رئیس جمهور طرح این ادعا که تحقیقات مولر اتلاف وقت است، سخت تر و سخت تر می شود. این در حالی است که اتهامات جدید علیه مانافورت و کیلیمنیک مستقیما به ستاد ریاست جمهور ترامپ ربط ندارد بلکه به کارشکنی در مسیر عدالت مربوط می شود.

در نهایت باید گفت اگر تبانی میان ستاد ترامپ و روسیه وجود داشته باشد مانافورت هم ممکن است از آن اطلاع داشته باشد. و در حالی که اتهامات او افزایش می یابد، ممکن است او تا حدی احساس فشار کند که به دیدارها در برج ترامپ اقرار کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر