کد خبر: 44921
A

زائری: پس از برگزاری مراسم احیا؛ اکنون زمان سرور و شادی فرا رسیده

حجت الاسلام و المسلمین زائری در یادداشتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، عنوان داشت: همان قدر که در شب های احیا و روزهای عزای شهادت امیرمؤمنان به سوگواری و ذکر مصیبت ها مشغول بودیم اکنون زمان سرور و شادی فرا رسیده؛ یکی از عواملی که می تواند تصویری باشکوه و دلپذیر از ماه بندگی و عبادت خداوند در ذهن و دل همه – مخصوصا نسل جدید- ایجاد کند، برپایی مجالس شاد و مطبوع برای به مناسبت عید فرخنده فطر و ایجاد فضای خوش و دلنشین از این عید بزرگ است.

زائری: پس از برگزاری مراسم احیا؛ اکنون زمان سرور و شادی فرا رسیده

به گزارش دیده بان ایران؛ متن کامل این یادداشت را می خوانید: در آستانه عید سعید فطر که یکی از بزرگترین و مهمترین مناسبت های دینی ماست بیش از هر زمان دیگر به تکریم این عید و انتشار شادی در فضای عمومی جامعه نیاز داریم.
همان قدر که در شب های احیا و روزهای عزای شهادت امیرمؤمنان به سوگواری و ذکر مصیبت ها مشغول بودیم اکنون زمان سرور و شادی فرا رسیده است.
از سویی بزرگداشت عید فطر به عنوان یک مناسبت جهانی و فراگیر فرصتی برای همدلی و همراهی ما با سایر مسلمانان جهان از مذاهب و گرایش های مختلف را فراهم می سازد و از سوی دیگر بهانه ای برای تعدیل فضای مذهبی داخلی خودمان ایجاد می کند که طی هفته های گذشته به طور طبیعی به خاطر مناسبت های مذهبی (شهادت امیر مؤمنان) و مناسبتهای رسمی ملی (ارتحال امام خمینی و پانزدهم خرداد) از حزن و اندوه آکنده بود.
عید فطر در حقیقت عید بندگی و بزرگداشت یک ماه عبادت و روزه داری است و می تواند بهترین بهانه برای تبیین و تشریح رابطه عبادی و معنوی انسان با خداوند باشد.
همه ما به ترسیم و طراحی تصویری زیبا و دلنشین از ماه مبارک رمضان نیاز داریم و مخصوصا کودکان و نوجوانان به دلایل گوناگون باید بیشتر از همه ما تصویری زیبا و شاد و مطبوع و خاطره انگیز از ماه روزه و عبادت و قرآن و دعا داشته باشند.
یکی از عواملی که می تواند تصویری باشکوه و دلپذیر از ماه بندگی و عبادت خداوند در ذهن و دل همه – مخصوصا نسل جدید- ایجاد کند، برپایی مجالس شاد و مطبوع برای این مناسبت فرخنده و ایجاد فضای خوش و دلنشین از عید بزرگ فطر است.
فهم عمیق از رابطه معنوی انسان با خداوند و تبیین حکمت عبادت هایی مانند روزه و درک دقیق و شایسته از جایگاه عید فطر و … زمانی ممکن است که این مناسبت فرخنده به شکل گسترده مورد تکریم و تعظیم قرار گیرد و خاطره ای ماندگار در دل و جان همه ما رسم کند.
هر کسی در هر جایگاه و موقعیتی باید از بهانه های گوناگون برای تحقق این هدف استفاده کند؛ از اهتمام مدیران صدا و سیما برای تقدیم برنامه های جذاب و مفید یا همت نهادهای مردمی برای اجرای مراسم شاد و مطبوع در محله ها و مساجد و مراکز عمومی تا تقدیم یک شاخه گل و هدیه کوچک به همسر و اعضای خانواده یا برپایی جشنی ساده و صمیمی در محیط خانه و خانواده می تواند قدمی برای توجه به این موضوع حساس و مهم باشد.
کارهای کوچک و ساده را دست کم نگیریم و از شادی های بزرگ و فراگیر غافل نباشیم. گاهی با نصب یک پرچم رنگی یا توزیع شیرینی و شربت، شادی های بزرگ و ماندگار شکل می گیرد و همان طور که در پایان هر روز سفره افطار فرصت شادی مؤمنانه است، در پایان این ماه مبارک هم سفره فطر شادی یک ماه روزه داری و عبادت است.

 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر