کد خبر: 45057
A

عضو فراکسیون امید: تندروها می خواهند بگویند روحانی در کشور هیچ کاره است

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس در واکنش به اقدامات تندورها در مجلس و روز قدس می‌گوید که تندروها با اقداماتشان می‌خواهند بگویند مردم شما رای بدهید یا ندهید خیلی نمی‌تواند کارساز باشید. آنها می‌خواهند بگویند رئیس‌جمهوری که 24 میلیون رای آورده در کشور کاره‌ای نیست و این خطرناک است.

عضو فراکسیون امید: تندروها می خواهند بگویند روحانی در کشور هیچ کاره است

عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به حاشیه‌سازی تندروها در هنگام بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، گفت: بنده به عنوان کسی که از نسل اول انقلاب در کار اجرایی و سیاسی بودم در رابطه با ریشه اینگونه رفتارها گیج هستم.

 

به گزارش دیده بان ایران؛ او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» از ضررهای ایجاد شده به دلیل اقدامات تندروها انتقاد کرد و گفت: اخیرا با وجود اینکه در انتخابات‌ها هم در داخل مجلس و هم در بیرون از مجلس نشان داده شده که کسانیکه دست به این اقدامات دست می‌زنند در اقلیت هستند، ولی صدای آنها بلندتر از اکثریت است و به نام مردم و نماینده مردم در جاهای مختلف اقدامات تند و برخلاف منافع مرم را انجام می‌دهند.

 

این نماینده مجلس گفت:  در زمانیکه عربستان به خاطر اعدام شیخ نمر زیر ذره‌بین دوربین‌های حقوق بشری بود در همان زمان یک گروه تندرو به سفارت عربستان حمله می‌کند و از سوی کشورهای عربی، اتحاد منطقه‌ای بر علیه منافع ایران ایجاد کردند.

 

هاشم‌زایی تاکید کرد: اگر بخواهیم از کنار این اقدامات سطحی بگذرم می‌گویم که این حرکات تندروانه احساسی و خودسرانه است اما اگر عمیق بخواهم به آن فکر کنم می‌گویم این اقدامات تحت تاثیر سرویس‌های امنیتی بسیاری از کشورها اتفاق افتاده باشد. باید حرکت‌های تندروانه از جمله حمله به سفارت‌ها، آتش زدن پرچم در مجلس و... را ارزیابی کنیم که با این اقدامات چه منافعی شامل حال جمهوری اسلامی و مردم شده است. باید دید که منافع ملی کشور در این نوع اقدامات است؟

 

او  ادامه  داد: در چین بر روی تابلویی نوشته شده بود که در سال 2030 باید اولین قدرت اقتصادی دنیا شویم. آنها در حال حاضر در رتبه دوم و بعد از امریکایی ها قرار دارند این تابلو یعنی مبارزه با امریکا نه آتش زدن پرچم یک کشور.

 

این عضو کمیسیون شورها و امور داخلی مجلس با اشاره به برخی اظهارنظر مبنی بر اینکه تندروها به دنبال طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور، هستند، گفت: در حال حاضر مجلس و نهادهای دیگر در وضعیتی نیستند که در این موقعیت و مشکلاتی که داریم عدم کفایت رییس‌جمهور را مطرح کنند و این موضوع تصور نمی‌شود اما به نظر می‌رسد که آنها می‌خواهند بگویند دولت حتی اگر رای اکثریت را بگیرد و ما نخواهیم موفق نیست.

 

هاشم زایی تاکید کرد: تندروها قطعا این نگرش سطحی را به دلیل مخالفت با دولت دارند. آنها می‌خواهند بگویند مردم شما رای بدهید یا ندهید خیلی نمی‌تواند کارساز باشد. آنها می‌خواهند بگویند رییس‌جمهوری که 24 میلیون رای آورده در کشور کاره‌ای نیست و این خطرناک است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر