کد خبر: 45065
A

کمک ۲.۵ میلیارد دلاری عربستان، امارات و کویت به اردن

عربستان، کویت و امارات برای ارایه یک بسته دو و نیم میلیارد دلاری کمک های اقتصادی به دولت اردن برای عبور از مشکلات اقتصادی توافق کردند.

کمک ۲.۵ میلیارد دلاری عربستان، امارات و کویت به اردن

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ این توافق بعد از یکساعت گفت وگو در نشست بامداد دوشنبه 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان ، 'عبدالله دوم' شاه اردن ، 'محمد بن راشد آل مکتوم' معاون رییس دولت امارات و حاکم دبی و 'شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح' امیر کویت در قصر صفا ( مکه مکرمه ) به دست آمد.

این گزارش می افزاید : این کمک به صورت ودیعه در بانک مرکزی اردن ، ضمانت به بانک جهانی در خصوص اردن ، حمایت از بودجه سالیانه این کشور به مدت ۵ سال و کمک مالی به صندوق ها و طرحهای توسعه ای خواهد بود.

 

در حالیکه ریاض و ابوظبی متهمین ردیف اول دامن زدن به ناآرامی های اخیر در اردن هستند، 'سلمان بن عبدالعزیز' شاه سعودی شنبه گذشته خواستار برگزاری نشست سران چهار کشور عربی به منظور حل مشکلات اردن شد.

 

ناآرامی ها در اردن از پنجشنبه گذشته و پس از آن آغاز شد که دولت، قیمت سوخت را بالا برد و اعلام کرد که قانون جدید مالیات بر درآمد را اجرا خواهد کرد. این اعتراضات موجب سقوط دولت 'هانی الملقی' نخست وزیر اردن شد . 

 

ناآرامی ها بعد از وعده 'عمر الرزاز ' نخست وزیر جدید برای لغو قانون مالیات بر در آمد، فروکش کرده است . ناظران عرب امور منطقه بروز ناآرامی ها در اردن را بی ارتباط با مخالفت این کشور با طرح های آمریکا برای منطقه از جمله طرح موسوم به 'معامله قرن' نمی دانند . عربستان و امارات هم از طرح واشنگتن در منطقه پشتیبانی می کنند. 

 

به گفته کارشناسان، رژیم سعودی قصد دارد با برگزاری نشست مکه و ارایه کمک های اقتصادی به دولت اردن، امان را وامدار خود کند و از مخالفت های احتمالی این کشور در اجرای طرح های صهیونیستی – آمریکایی در منطقه بکاهد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر