کد خبر: 45176
A

مقتدی الصدر و هادی العامری بر سر تشکیل ائتلاف به توافق رسیدند

«مقتدی الصدر» با اعلام این توافق تصریح کرد که با «هادی العامری»، رهبر ائتلاف انتخاباتی الفتح برای تشکیل «ائتلاف بزرگتر» در پارلمان عراق به توافق رسیده است. مقتدی الصدر همچنین رئیس ائتلاف انتخاباتی «سائرون» است؛ این ائتلاف به همراه ائتلاف الفتح به ترتیب بیشترین کرسی‌های پارلمان عراق را در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور از آن خود کردند.

مقتدی الصدر و هادی العامری بر سر تشکیل ائتلاف به توافق رسیدند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ رهبر جریان الصدر عراق اعلام کرد که با ائتلاف الفتح این کشور بر سر تشکیل ائتلاف به توافق رسیده است.

تلویزیون عراق شامگاه سه شنبه گزارش داد که «مقتدی الصدر» با اعلام این توافق تصریح کرد که با «هادی العامری»، رهبر ائتلاف انتخاباتی الفتح برای تشکیل «ائتلاف بزرگتر» در پارلمان عراق به توافق رسیده است.

مقتدی الصدر همچنین رئیس ائتلاف انتخاباتی «سائرون» است؛ این ائتلاف به همراه ائتلاف الفتح به ترتیب بیشترین کرسی‌های پارلمان عراق را در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور از آن خود کردند.

شبکه «المیادین» به نقل از عامری نوشت که ائتلاف الفتح با بازشماری دستی ۵ الی ۱۰ درصد آراء هیچ گونه مخالفتی ندارد.

بعد از آنکه پارلمان عراق هفته گذشته به دنبال اعتراض برخی از نامزدها و احزاب سیاسی به تقلب در انتخابات اخیر عراق، خواستار بازشماری تمامی آراء شد.

با این حال یکشنبه این هفته محل نگهداری صندوق‌های رأی در شهر بغداد در اتفاقی مشکوک آتش گرفت و برخی از صندوق‌های رأی در آتش‌سوزی از بین رفتند.

«حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق سه‌شنبه (امروز) در جریان نشست مطبوعاتی هفتگی خود از «عمدی بودن» این آتش سوزی خبر داد و گفت که برخی به دنبال بازگشت عراق به گذشته‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر