کد خبر: 45301
A

تماشای بازی‌های جام جهانی در فضای باز در شهر مشهد ممنوع شد

سرپرست فرمانداری مشهد: پخش بازی‌های جام جهانی در سینماها و فضاهای بسته و سرپوشیده فرهنگی در سطح شهر که از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند بلامانع است، اما پخش این بازی‌ها در فضاهای عمومی مانند پارک‌ها به صلاح نیست

 تماشای بازی‌های جام جهانی در فضای باز در شهر مشهد ممنوع شد

دیده بان ایران: -دوازدهم خردادماه بود که شهردار مشهد از برنامه‌ریزی برای پخش بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی در بوستان‌های مشهد از طریق تلویزیون‌های بزرگ شهری خبر داد. با وجود اعلام 7 بوستان برای پخش بازی‌های جام جهانی در مشهد، مسئولان سیاسی استان از منتفی‌شدن این برنامه به‌علت اعلام دیرهنگام این تصمیم از سوی شهرداری و آماده‌نبودن پیش‌بینی‌های انتظامی و امنیتی لازم خبر دادند.

دوازدهم خردادماه بود که شهردار مشهد از برنامه‌ریزی برای پخش بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی در بوستان‌های مشهد از طریق تلویزیون‌های بزرگ شهری خبر داد.

«قاسم تقی‌زاده خامسی» در دیدار با «رضا سخندان»، داور بین‌المللی فوتبال در این‌باره، گفت: به‌دنبال آن هستیم که در صورت فراهم شدن شرایط، بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی را از طریق تلویزیون‌های بزرگ در نقاطی که محل تجمع مردم است از جمله میدان شهدا، پارک ملت و کوهسنگی پخش کنیم تا مردم، آن را دور هم تماشا کنند.

پس از آن معاون سلامت و تربیت‌بدنی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اعلام پخش این بازی‌ها در 7 بوستان برای نخستین‌بار در مشهد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای که از مدت‌ها پیش صورت گرفت، قرار است که پخش مسابقات را در بوستان‌های «چهل‌بازه»، «کوهسنگی» و «بهار» بر روی تلویزیون‌های وسیع در ابعاد 70 مترمربع پوشش دهیم و می‌کوشیم تا بتوانیم در بوستان بزرگ ملت نیز این مسابقات را پخش کنیم.

«حسن نوری» افزود: در بوستان‌های «وفا»، «امت» و «حجاب» نیز قرار است مسابقات به شیوه ویدئو پروژکشن و در ابعاد 90 مترمربع به‌صورت مستقیم پخش شود.

با وجود اعلام عمومی این تصمیم، مسئولان سیاسی استان با تأکید بر این‌که شورای تأمین مخالفتی با این اقدام نداشته است، از منتفی‌شدن پخش بازی‌های جام جهانی در بوستان‌های شهر به‌علت اعلام دیرهنگام این تصمیم از سوی شهرداری و آماده نبودن پیش‌بینی‌های انتظامی و امنیتی لازم خبر دادند.

فرصت ناکافی برای تأمین نظم و امنیت

«محمدرحیم نوروزیان»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شورای تأمین مخالف پخش بازی‌های جام جهانی در بوستان‌های شهر نبوده است، اما این کار مستلزم هماهنگی‌های پیشین و انجام مقدماتی و تمهیداتی بود که باید پیش‌تر انجام می‌گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که نیروی انتظامی باید نظم و انضباط این‌گونه مراسم را تأمین کند و هماهنگی در این زمینه صورت نگرفته بود، از این‌رو نیروی انتظامی با این کار مخالفت کرد.

نوروزیان با بیان این‌که «شهرداری تنها سه روز پیش از اجرا، این طرح را با ما در میان گذاشت»، تصریح کرد: ما موافق اجرای این کار بودیم و اگر پیش از این هماهنگی‌ها انجام می‌گرفت تا ما امکان تأمین نظم و انتظامات افرادی که می‌خواهند در پارک یا سایر فضاهای شهری جمع شوند را پیش‌بینی می‌کردیم، این کار حتماً اتفاق می‌افتاد، اما چون این هماهنگی‌ها صورت نگرفته بود، بنا شد پخش بازی‌های جام جهانی تنها در مکان‌های سرپوشیده‌ای چون فرهنگ‌سراها انجام شود.

هم‌چنین «حیدر خوش‌نیت»، سرپرست فرمانداری مشهد نیز در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره خاطرنشان کرد: پخش بازی‌های جام جهانی در سینماها و فضاهای بسته و سرپوشیده فرهنگی در سطح شهر که از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند بلامانع است، اما پخش این بازی‌ها در فضاهای عمومی مانند پارک‌ها به صلاح نیست.

وی خاطرنشان کرد: به‌علت دشوار بودن تأمین نظم و امنیت شهروندان در فضاهای عمومی و این‌که کسی مسئولیت حفظ انتظامات و امنیت در این مناطق را قبول نمی‌کند با این کار مخالفت شد.

خوش‌نیت هم‌چنین در خصوص پخش بازی‌های جام جهانی در قهوه‌خانه‌ها، یادآور شد: این کار در گذشته نیز صورت می‌گرفته و مشکلی در این‌باره وجود ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر