کد خبر: 45439
A

یک خبرگزاری روسی؛ کره شمالی دارای 3000 تاسیسات هسته ای است

روزنامه مونهوا ایلبو کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی درای نزدیک به ۳۰۰۰ سایت مرتبط با برنامه موشکی و هسته‌ای است که نشان می‌دهد انجام بازرسی‌ها و مذاکرات برای خلع تسلیحات هسته‌ای و پیونگ یانگ زمان قابل توجهی را نیاز دارد.

یک خبرگزاری روسی؛ کره شمالی دارای 3000 تاسیسات هسته ای است

روزنامه مونهوا ایلبو کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی درای صدها سایت مرتبط با برنامه موشکی و هسته‌ای است که نشان می‌دهد مذاکرات برای خلع تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ زمان قابل توجهی را نیاز دارد.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از خبر گزاری اسپوتنیک، روزنامه مونهوا ایلبو کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی درای نزدیک به ۳۰۰۰ سایت مرتبط با برنامه موشکی و هسته‌ای است که نشان می‌دهد انجام بازرسی‌ها و مذاکرات برای خلع تسلیحات هسته‌ای و پیونگ یانگ زمان قابل توجهی را نیاز دارد.

در ۱۲ ژوئن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به توافق رسید تا پیونگ یانگ در ازای برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی گسترده علیه این کشور با خلع تسلیحات هسته‌ای موافقت کند.

به گزارش ایسنا، با وجود ادعاهای دونالد ترامپ که به نقل از کیم جونگ اون اعلام کرده بود کره شمالی در حال از میان برداشتن تاسیسات هسته‌ای خود است یک سایت دیده‌بان فعالیت‌ هسته‌ای کره شمالی گزارش داد که این کشور هنوز اقدام موثری را در راستای نابودی تاسیسات هسته‌ای خود انجام نداده است.

به گزارش ایسنا، به اعتقاد کارشناسان مسائل سیاسی، آنچه در سند پایانی نشست سنگاپور بیش از هرچیز دیگری جلب توجه می‌کند، کلی گویی و نپرداختن به جزییات امتیازات احتمالی است که دو طرف از همدیگر گرفته‌اند .به رغم تاکید دو طرف بر تلاش برای برقراری صلحی پایدار و باثبات در شبه جزیره کره و وعده ترامپ برای اعطای تضمین‌های امنیتی به پیونگ یانگ، تقریبا هیچ نشان واقعی وجود ندارد که صحت بیانیه‌های علنی دو طرف را درباره این موضوع مهم و حساس ثابت کند.

کیم جونگ اون وعده داد که بدون هیچ قید و شرطی در جهت برچیدن کامل تسلیحات هسته‌ای شبه جزیره کره گام بردارد، ولی برای این کار هیچ جدول زمانی و جزییات چگونگی راستی آزمایی خلع سلاح هسته‌ای را ارائه نکرد. به بیان دیگر، برخلاف گذشته، هیچ تعریف دقیقی از عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره - شامل کره شمالی و کره جنوبی - بیان نشد.

تا پیش از این، پیونگ یانگ همواره می‌گفت: در برابر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، سئول نیز باید همین کار را بکند و همه نظامیان و تجهیزات نظامی آمریکا از شبه جزیره کره خارج شوند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که این سیاست پیونگ یانگ تغییر نکرده است. از این رو، بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی می‌گویند نتایج و دستاوردهای نشست سنگاپور از واقعیات جهان بسیار فاصله دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر