کد خبر: 45529
A

پاسخ یک مقام قضایی به ابهامات مطرح شده درباره پرونده «محمد ثلاث»

رئیس دادگستری استان تهران به ابهامات مطرح شده در رابطه با پرونده ثلاث پاسخ می دهد.

پاسخ یک مقام قضایی به ابهامات مطرح شده درباره پرونده «محمد ثلاث»

به گزارش دیده بان ایران؛  غلامحسین اسماعیلی در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در مورد ابهامات مطرح شده پیرامون پرونده و اعدام ثلاث ارائه می دهد.

به گفته وی مستنداتی در این پرونده مطرح است که ابهامات را رفع می کند.

غلامحسین اسماعیلی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: تیر ماه در کشور ما در سال ۶۰؛خاطرات تلخی رقم خورد که ماحصل اقدامات خصمانه دولت آمریکا بود و در آن سال ترور نافرجام رهبری و همچین شهادت آیت الله بهشتی را داشتیم.

وی افزود: ادعاهای حقوق بشری آمریکا در بین مردم ما هیچ جایی ندارد.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اجرای حکم قصاص عامل به شهادت رسیدن نیروهای ناجا گفت: همراهی برخی از فتنه گران داخلی که دارای سابقه محکومیت کیفری هم هستند با ضد انقلاب اقدام به طرح‌ برخی سخنان کردند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش بود جای مظلوم و جلاد را با هم عوض کند، گفت: برخی که خود را حقوقدان می دانند و وکیل هستند اذهان عمومی را مشوش کردند.

رییس کل دادگستری استان تهران اظهار داشت: حادثه پاسداران در خیابان و در حضور جمع کثیری از مردم و شهروندان اتفاق افتاد و یک‌ جنایت رخ داده در بیابان نبود که شناسایی‌ آن برای ضابطین قضایی سخت باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: ثلاث بر حسب اظهاراتش راننده اتوبوس بود عامدان و عاملن به نیروی انتظامی حمله کرده است. به محض اطلاع دادسرای تهران بازپرس به بیمارستان مراجعه کرده و از متهم بازجویی کرده و او هم همان‌جا به اقدامات عامدانه خود اعتراف می کند. اقرار وی علاوه بر ثبت مکتوب، فیلم‌برداری شده است و مستندات آن موجود است.

وی افزود: در دادگاه هم بار ها وی به جرم خود اعتراف کرد. علاوه بر این متهم در بازسازی صحنه جرم اعترافات داشت و آنجا هم فیلم برداری شده است.

وی با انتقاد از سخنان وکیل اخیر ثلاث گفت: این فرد از جزییات پرونده اطلاعی نداشته و ندارد و پس از قطعیت دادنامه با متهم در زندان ملاقات کرده است. پس از این مرحله این فرد از دیوان عالی درخواست اعاده دادرسی کرد که دیوان این موضوع را نیز بررسی کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه حکم‌، قبل از ماه رمضان تایید شده بود، گفت: علیرغم تایید، حکم پس از ماه مبارک رمضان اجرا شد.

امروز کسانی نسبت به حکم ادعای واهی دارند که هیچ اطلاعاتی از پرونده ندارند و به جای حمایت از امنیت مردم، فضاسازی دروغی علیه قوه قضاییه به راه انداخته اند.

وی در خصوص برخی انتقادات مبنی بر اینکه چرا اثر انگشت متهم‌ از روی فرمان اتوبوس برداشته نشد، گفت: علاوه بر اقرار، شهادت خود شهود را داشتیم و هیچ وقت متهم حضورش در پشت فرمان را انکار نکرد تا به سراغ اثر انگشت برویم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر