کد خبر: 45741
A

نقوی حسینی خواستار اعلام پایان برجام شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که اروپایی ها توان مقابله با آمریکا را ندارند، خواستار اعلام پایان برجام شد.

نقوی حسینی خواستار اعلام پایان برجام شد

به گزارش دیده بان ایران، سید حسین نقوی حسینی خواستار از سرگیری غنی سازی شد و افزود: شرکت های اروپایی علی رغم ادعاهای این کشورها در حال رفتن از ایران هستند و این امر نشان می دهد، که اروپایی ها تنها در ظاهر در پی حفظ برجام هستند و ادعای پایبندی به این معاهده را دارند.

وی با بیان این که اروپا از ابتدا نیز در پی مقابله با آمریکا نبود و مطالب مطرح شده توسط آن ها در سطح ادعا باقی ماند، گفت: اروپایی ها توان مقابله با آمریکا را ندارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سخنان معاون سیاسی وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: سخنان عراقچی به خوبی نشان می دهد، که اروپایی ها در عمل از سیاست های آمریکا پیروی می کنند، البته از ابتدا به خوبی این امر مشخص بود.

نقوی حسینی ادامه داد: امروز بدعهدی آمریکایی ها و بی وفایی اروپایی ها به جامعه جهانی اثبات شد و به خوبی مشخص است، که اروپایی ها به تعهدات خود عمل نمی کنند، باید پایان برجام اعلام شده و برای ایران بعد از برجام آماده شویم و این اقدامات نیز بایستی بر اساس قانون اقدام متقابل و دستورات ابلاغی دولت باشد.

وی گفت: اروپایی ها هر جا منافع نداشته باشند، حقوق بشر و تمام توافقات بین المللی را زیر پا می گذارند.

بر اساس این گزارش، سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه، روز گذشته در گفتگویی با بیان این که چشم‌انداز روشنی برای ادامه مذاکرات با اروپا برای حفظ برجام وجود ندارد، از احتمال خروج ایران از برجام در هفته‌های آینده خبر داده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر