کد خبر: 45776
A

آیت الله غرویان: باید با ملت آمریکا وارد مذاکره شویم

یک استاد حوزه گفت:‌ متاسفانه در کشور زد و بندهایی وجود دارد که با ایجاد مانع بر سر راه دولت مانع به سرانجام رسیدن برنامه می‌شوند.

آیت الله غرویان: باید با ملت آمریکا وارد مذاکره شویم

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن غرویان در پاسخ به این سوال که آیا دولت مسبب مشکلات اقتصادی کشور است، گفت:‌ چند نکته را مقدما باید در این خصوص مطرح کنم؛ مسائل اقتصادی داخل کشور ما با سیاست به شدت پیوند خورده و این سیاست هم شامل سیاست داخلی و خارجی می‌شود. البته علمای اقتصاد هم این مسائل را مستقل از هم ندانسته و معتقدند بخشی از نیازهای اقتصادی هر کشوری باید از خارج از مرزها تامین شود و این موضوع هم بستگی به روابط با سایر کشورها دارد. لذا ما باید روابط سیاسی را با سایر کشورها بهبود ببخشیم تا اقتصاد هم شرایط بهتری پیدا کند.

وی افزود: در داخل کشور هم ما دچار یک سری زد و بندهای سیاسی هستیم و همچنین احزاب و گروه‌های متعددی داریم که برای عدم موفقیت دولت نقشه می‌کشند و مانع ایجاد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند برنامه‌های دولت به نتیجه منتهی شود. دولت آقای روحانی اما با انگیزه است و هدف دارد و برای توسعه اقتصادی کشور در برابر این فشارها مقاومت می‌کند؛ اما این جوسازی‌ها و فضاسازی باعث می‌شود موفقیت مورد نظر دولت حاصل نشود و کانون‌های قدرت هم در کشور ما متعدد است و تلاش می‌کنند برنامه‌های دولت به نتیجه نرسد. تیم اقتصادی دولت هم براساس علم و دانش عمل می‌کند با این وجود اما معتقد هستم باید کمک گرفته شود و تقویت شود تا تمام مسائل اقتصادی رصد شده و بهترین تئوری برای حل مسائل اتخاذ شود.

محسن غرویان در خصوص حمله‌های متعدد به تیم سیاست خارجی دولت در خصوص مشکلات پیش آمده در خصوص برجام گفت:‌ برای همه آگاهان سیاسی کشور روشن است که برجام مسئله شخصی نبوده و تنها متوجه دولت و شخص آقای روحانی نیست. وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی به تنهایی و بدون کسب اجازه از نهادهای مربوط وارد مذاکرات هسته‌ای نشده‌اند و کل مذاکرات با حمایت و تایید رهبری انجام شده است. متاسفانه در حال حاضر که این بحث مقارن با حضور ترامپ با یک سری ویژگی‌های شخصیتی در راس دولت ایالات متحده شده است،‌ سخت‌گیری‌ها و سیاست‌هایی که او اعمال می‌کند باعث ایجاد مشکلات شده و با خروج از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها فشارهای اقتصادی را بر کشور افزایش داده است.

این استاد حوزه یادآور شد: باید ملت آمریکا را از دولت آمریکا جدا دانست. در صورت مذاکره با آمریکا باید اعلام کنیم که با مردم آمریکا و افکار عمومی در آمریکا مذاکره می‌کنیم. با آنهایی مذاکره می‌کنیم که نماینده اصلی ملت آمریکا و قلب‌های آنها هستند. ملت ایران با ملت آمریکا عنادی ندارند. باید بتوانیم با اندیشمندان و احزاب و همچنین مخالفان سیاست‌های ترامپ و آنهایی که مخالف بدعهدی‌ها و خروج ترامپ از برجام هستند و حیثیت آمریکا را با توجه به این بدعهدی‌ها در خطر می‌دانند صحبت کنیم تا همین امر فشارها را نسبت به سیاست‌های غلط دولت آمریکا افزایش دهد./ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر