کد خبر: 45871
A

تجمع کارگران پارس میل لنگ برای پیگیری معوقات مزدی و دیگر مطالبات

کارگران پارس میل لنگ به منظور اعتراض و پیگیری وضعیت معوقات مزدی و دیگر مطالبات خود، طی چند روز اخیر تجمعاتی را برگزار کردند.


تجمع کارگران پارس میل لنگ برای پیگیری معوقات مزدی و دیگر مطالبات

به‌ گزارش دیده بان ایران تعدادی از کارگران شرکت تولیدی پارس میل لنگ در تاکستان، طی چند روز اخیر تجمعاتی را در محل این شرکت جهت اعتراض و پیگیری وضعیت معوقات مزدی و دیگر مطالباتشان برگزار کردند.

یکی از کارگران به ایلنا گفت: کارگران این شرکت 4 ماه کامل معوقه مزدی دارند. هم‌چنین دو سال (شامل سال‌های 95 و 96) می‌شود که مسئولان شرکت، پاداش بهره‌وری (آکورد) کارگران را پرداخت نکرده‌اند.   

وی افزود: مرخصی‌هایی که کارگران شرکت طی سال‌های 93، 94، 95 و 96 استفاده نکرده‌اند و طبق قانون، می‌بایستی هزینه‌اش به کارکنان بازگردانده شود، معوق شده است.

این کارگر درباره وضعیت کارگرانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند، گفت: تعدادی از نیروهای کار (هم قراردادی و هم رسمی) هستند که سابقه کار بالایی دارند و در آستانه بازنشستگی قرار دارند. این‌ها دو گروه هستند. تعدادی که موعد بازنشستگی آنها در سال گذشته بود و عده‌ای نیز موعد بازنشستگی آنها در سال جدید است و مجموعا حدود 28 نفر می‌شوند. متاسفانه سنوات آنها به‌درستی پرداخت نشده و بخشی از آن باقی مانده است.

وی درباره وضعیت حق بیمه‌های کارگران، اظهار داشت: حق بیمه‌ها نامنظم و به‌سختی واریز می‌شود و مشکلات بسیاری را برای وضعیت درمانی کارگران و خانواده آنها ایجاد کرده است.

این کارگر در پایان، گفت: در این شرکت، حدود 200 نفر کارگر مشغول به کار هستند که مطالبات مختلفی دارند. حتی رانندگانی هستند که صرفا بار حمل می‌کنند و قراردادی با این شرکت ندارند اما آنها نیز مطالبه دارند.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر