کد خبر: 45876
A

عضو شورای شهر تهران: بعضی با نفوذ شخصی توانستند مجوز پخش فوتبال را بگیرند

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این خبر که مجوزهای لازم از سوی شورای تامین استان برای پخش مسابقه ایران با پرتغال در ورزشگاه آزادی صادر شده است، گفت: امیدوارم تمام مسئولان برای تسهیل اجرای فرمان استاندار محترم که در راستای بالا بردن اعتماد عمومی و ایجاد نشاط اجتماعی است تلاش کنند.

عضو شورای شهر تهران: بعضی با نفوذ شخصی توانستند مجوز پخش فوتبال را بگیرند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت نظری در خصوص برنامه‌های شهرداری برای پخش مسابقات تیم ملی فوتبال و ارتباط آن با نشاط اجتماعی گفت:‌ معتقد هستم کشور در حال حاضر شرایط ملتهبی را از جنبه‌های مختلف سیاسی،‌ اقتصادی و اجتماعی تجربه می‌کند و در همین شرایط است که ما باید ببینیم در شرایط کنونی جامعه و با این وضعیت مورد اشاره چه اتفاقی بهتر است که رخ دهد تا ما بتوانیم تا حدی التهابات موجود در جامعه را کم کنیم.

وی افزود:‌ به نظر می‌رسد که بحث‌های مربوط به ورزش و تفریحات ناشی از ورزش از اموری است که می‌تواند ضمن افزایش نشاط اجتماعی باعث کاهش برخی التهابات موجود در جامعه شود، لذا به نظر می‌رسد که اگر ما بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که شهروندان تهرانی فارغ از سطح درآمدی که دارند و فارغ از وضعیت زندگی که دارند این امکان برایشان به وجود بیاید که بتوانند فضای ورزشگاه را تجربه کنند این امر حتما می‌تواند در بهبود وضعیت جامعه اثرگذار باشد و ضمن افزایش نشاط اجتماعی اعتماد عمومی را هم افزایش دهد.

عضو شورای شهر تهران گفت: این طبیعی است که همه شهروندان ما نتوانند برای تماشای مسابقه به ورزشگاه بروند، مخصوصا اینکه این مسابقه در خارج از کشور برگزار شود. در این شرایط ما موظف هستیم فضایی را فراهم کنیم که علی رغم عدم حضور همشهریان ما جو ورزشگاه و فضایی را که علاقمند به فوتبال می‌تواند در ورزشگاه تجربه کند، خارج از ورزشگاه و محیط پیرامونی محل زندگی خودش تجربه کند.

بعضی افراد با نفوذ شخصی توانستند مجوز پخش فوتبال را بگیرند

عضو شورای شهر تهران افزود:‌ برهمین اساس شهرداری تهران لیستی از بوستان‌هایی را که آمادگی پخش مسابقات فوتبال را دارند و زیرساخت‌های لازم در آنها موجود است را تهیه کرد. این لیست در قالب نامه‌ای با امضای شخص شهردار به استاندار محترم ارسال و تقاضای مجوز پخش مسابقات جام جهانی عنوان شد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و موافقت صورت نگرفت که ما بتوانیم پخش مسابقات فوتبال را در بوستان‌های مناطق 22 گانه تهران داشته باشیم.

نظری ادامه داد:‌ در کنار آن بحثی مطرح شد مبنی بر پخش مسابقات در سینماها و کافه‌ها که البته با فراز و نشیب‌هایی مواجه شد که در نهایت بعضی از سینماها موفق به پخش  مسابقات تیم ملی شدند و این اتفاق خوبی است اما به نظرم علی رغم اینکه لازم است،‌ کافی نیست.

وی گفت:‌ با توجه به اینکه عملا در تعداد زیادی از کافه‌ها ما عملا امکان پخش این مسابقات را نداریم اما در کنار آن شاهد این موضوع هستیم که برخی از صاحبان کافه‌ها که ارتباطات بیشتری دارند و از سطح نفوذ بالاتری برخوردار هستند توانسته‌اند مجوز پخش مسابقات را هم دریافت کنند.

با درایت رییس‌جمهور درهای ورزشگاه به سوی مردم باز شد

این عضو جوان شورای شهر افزود:‌ در کنار موارد فوق ورزشگاه آزادی شرایطی را فراهم کرد توسط وزارت ورزش و جوانان که بخشی از شهروندان که علاقمند هستند و امکان حضور در این ورزشگاه را دارند بتوانند خانوادگی و بصورت مستقیم این مسابقات را تماشا کنند. این اتفاق هم متاسفانه از ابتدا تاکنون دستخوش تحولات متعددی بوده،‌ نخست صدور مجوز مطرح شد و اینکه هیچ مشکلی برای پخش مسابقات تیم ملی وجود ندارد. سپس موضوع عدم امکان تحقق این موضوع مطرح شد و سپس بعد از بازی با مراکش طی نامه‌ای از سوی  دبیر شورای تامین استان خطاب به فرمانده نیروی انتظامی موافقت این نهاد با پخش مسابقات را اعلام کردند. با این شرایط اما باز هم چند ساعت پیش از شروع مسابقه میان ایران و اسپانیا نیز شهروندانی که قصد حضور در ورزشگاه را داشتند با درهای بسته مواجه شدند و حتی گزارش برخی برخوردهای نامناسب نیز در همین خصوص به بنده رسید. در نهایت اما با درایت ریاست محترم جمهور و وزارت کشور هماهنگی‌ها در دقایق پایانی صورت گرفت و درهای ورزشگاه به روی مردم باز شد.

نظری تصریح کرد:‌ ما امیدوار هستیم حالا که برخی اتفاقات با ایجاد نشاط اجتماعی در مقابل روند ناامیدی مردم قرار گرفته است شاهد ادامه این روند باشیم و این بار هم براساس مجوزی که استاندار محترم به عنوان رییس شورای تامین استان صادر کرده‌اند تمام مسئولان کشوری و انتظامی با این فرمان ایشان همراه باشند و روند تماشای مسابقات تیم ملی را در ورزشگاه آزادی  تسهیل کنند.

وی با این حال از شایعاتی خبر داد که بر مبنای آن ممکن است برخی با کارشکنی حضور مردم در ورزشگاه را با اخلال مواجه کرده یا آن را منتفی کنند و گفت: البته امیدوارم این شایعه به حقیقت نپیوندد چرا امیدوارم تمام مسئولان کشور در راستای بالا بردن اعتماد عمومی و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی قدم بردارند و ما بتوانیم در خلال اتفاقاتی که رخ داده است شاهد کاهش التهابات و ایجاد فضای بهتری در جامعه ایرانی باشیم. 

/ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر