کد خبر: 45933
A

کرکره‎ها را به زور پایین کشیدند/ مروری بر وضعیت روز گذشته بازار تهران

رئیس اتاق اصناف ایران : رخدادهای اخیر بازار تهران «سازمان یافته» است و دست های پیدا و پنهانی به دنبال بر هم زدن بازار هستند و سرچشمه این حرکت ها در خارج از بازار است.

کرکره‎ها را به زور پایین کشیدند/ مروری بر وضعیت روز گذشته بازار تهران

به گزارش دیده بان ایران؛ علی فاضلی در ارتباط با ناآرامی های بازار تهران گفت: تجمع های صنفی حق اصناف و بازار است و اصناف می توانند چنین تجمع هایی در قالب اتحادیه ها و با اخذ مجوزهای قانونی، در جهت تامین مطالبات صنفی خود برگزار کنند.

وی افزود: آنچه بعداز ظهر یکشنبه و دیروز در بازار تهران اتفاق افتاده، متفاوت از این روند است؛ عده ای خاص وارد بازار می شوند و در اصل به بازار حمله می کنند، می خواهند بازار را تحریک کنند تا بازار تعطیل شود.

رئیس اتاق اصناف ایران به خبرگزاری دولت اظهار داشت: اینکه با لگد به درب مغازه ها حمله کنند و به بازاری ها به صورت تحکمی بگویند که باید مغازه را ببندید، نشان می دهد که این کار سازمان یافته است.

فاضلی اضافه کرد: حرکتی که دیروز در بازار ایجاد شده، فقط یک شعار اقتصادی دارد و آن مبنی بر این است که «دلار 10 تومانی نمی خواهیم» و بقیه شعارها سیاسی است.

وی گفت: من در موضعی نیستم که بگویم این ناآرامی ها از چه جریانی خط می گیرد؛ مواضع اتاق اصناف، رنگ و بوی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و مسئولان دیگر باید این جریان را پیگیری کنند که چه دست هایی در این ناآرامی ها نقش دارند.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: به هیچ وجه ما منکر مشکلات پیش رو نیستیم اما این نوع حرکت ها، حرکت هایی سازمان یافته در جهت اغراض دشمن است که ما آن را تائید نمی کنیم.

وی با بیان اینکه سرچشمه این حرکت ها در خارج از بازار است، گفت: این سخن که گفته می شود بازار دست به چنین حرکت هایی زده است را رد می کنم؛ بازار مقاومت می کند اما وقتی به بازار حمله می شود تنها دفاع بازار این است که ساعتی کرکره را پایین بکشد تا آسیب نبیند»

فاضلی تصریح کرد: دستگاه های امنیتی باید در این شرایط مراقب بازار باشند؛ باید قبل از اینکه حرکتی در درون بازار علیه بازار انجام شود، دستگاه های امنیتی پوشش لازم را بدهند؛ انتظار داریم عکس العمل مسئولان ذیربط را سریعتر مشاهده کنید.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: از دولت انتظار داریم که در موضوع ارز بیشتر کمک کنند؛ مجلس در جهت تقویت بنگاه ها قوانینی کارآمد تصویب کند؛ ما در مباحث بیمه و مالیات حرف داریم اما مطالبات و اعتراض های خود را در چارچوب مدنی مطرح می کنیم.

وی خطاب به بازاریان و واحدهای صنفی گفت: خواست من از بازار این است که ضمن حفظ آرامش، مطالبات خود را از طریق اتحادیه های صنفی به گوش مسوولان برسانند.

فاضلی در پایان اظهار داشت: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا از این گردنه عبور کنیم؛ ما در گذشته از بحران های سخت تر از این عبور کرده ایم و اکنون نیز این حسن نیت در جامعه وجود دارد که با تعامل بیشتر بتوانیم از شرایط کنونی عبور کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر