کد خبر: 45986
A

جهانگیری: همه مدیران کشور برای مقابله با تحریم‌ها باید برنامه داشته باشند

معاون اول رییس جمهور با اشاره به پیامدهای تصمیم آمریکا در خروج یک جانبه و غیر قانونی از برجام، گفت: در صورت هماهنگی، انسجام و همبستگی مردم، نخبگان و مسئولان می‌توان از بحران‌های پیش رو عبور و دشمن را وادار به عقب نشینی از مواضع خود کرد.

جهانگیری: همه مدیران کشور برای مقابله با تحریم‌ها باید برنامه داشته باشند

به گزارش دیده بان ایران؛ اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) در ادامه سفر یک روزه خود به بندر انزلی در نشست مشترک با دبیر شورای عالی و تعدادی از مدیران عامل مناطق آزاد کشور گفت: در شرایط موجود هر کس دلسوز ایران،‌ کشور و مردم است وظیفه دارد دین خود را ادا کند و مدیران دستگاه ها باید فعالانه و با روحیه قوی بیندیشند که چگونه می توانند به سهم خود در حل مشکلات پیش روی کشور کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ملی همه مدیران طراحی و برنامه ریزی صحیح برای مقابله با تحریم ها و عبور از چالش های پیش روی کشور است، اظهار داشت: باید با برنامه ریزی و نظارت جدی زمینه های بروز فساد در برهه کنونی را از میان برد و با توجه به تجربه قبلی تحریم ها با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد کرد.
معاون اول رییس جمهور ضمن تشریح برنامه آمریکایی ها برای ایجاد مشکل اقتصادی در کشور گفت: هدف از این تحریم ها ممانعت از پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ایران است و آنها با این فشارها ملت ایران را هدف گرفته اند.
دکتر جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مناطق آزاد کانون اصلی توسعه کشور و منطقه هستند گفت: مناطق آزاد با توجه به قوانین و مقررات تسهیل کننده باید بتوانند در جذب گردشگر داخلی و خارجی، ایجاد صنایع تولیدی و صادرات محور نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
وی با اشاره به ضرورت آسیب شناسی در خصوص نحوه اداره مناطق آزاد گفت: شناخت مسائل حقوقی برای ممانعت از موازی کاری و تداخل فعالیت دستگاه های دولتی در این مناطق،‌ برنامه ریزی و ارائه بسته جامع برای جذب گردشگر داخلی و خارجی و هماهنگی با سایر نهادها بویژه مجلس شورای اسلامی در خصوص هدف گذاری پیش بینی شده برای مناطق آزاد باید در دستور کار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد قرار بگیرد.
پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اهمیت فعالیت مناطق آزاد در جهت سیاست های اقتصادی دولت و نقش این مناطق در توسعه و شکوفایی کشور گفت: با استقرار گمرک در مناطق آزاد مشکل قاچاق کالا برطرف شده و این مناطق می توانند به تدریج جای برخی از کشور های منطقه در تجارت و نقل و انتقالات بانکی را بر عهده بگیرند.
وی با ارائه گزارشی آماری از شاخص های اقتصادی مناطق آزاد بویژه اجرای ده ها طرح عمرانی میزان جذب سرمایه گذار و گردشگر داخلی و خارجی،‌اشتغال زایی و صادرات و واردات گفت: مناطق آزاد به دلیل موقعیت ژئوپلتیک خود از ظرفیت لازم برای کمک به دولت در شرایط دشوار کنونی برخوردار است و در این زمینه تمام مساعی خود را به کار خواهیم بست.
همچنین چند تن از مدیران مناطق آزاد کشور دیدگاه های خود در خصوص دلایل موفقیت و یا ناکامی این مناطق در دستیابی به اهداف تعیین شده اصلاح ساختار بودجه ای، اداری و منابع انسانی، ظرفیت های بالقوه و برخی موازی کاری ها را بیان کردند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر