کد خبر: 46008
A

مولاوردی: قرار بود برای دانشجویان بازداشتی دی ماه پرونده سازی نشود

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه وزارت علوم و وزارت دادگستری رایزنی‌های خود را درباره احکام صادر شده برای دانشجویان بازداشت شده در دی ماه سال گذشته آغاز کرده‌ است، تاکید کرد: ما امیدواریم که در مرحله تجدیدنظر، این احکام شکسته شده و مورد بازنگری قرار گرفته و منجر به تبرئه دانشجویان شود چراکه قرار بر این بود که برای دانشجویان بازداشت شده در حوادث دی ماه سال قبل، پرونده‌سازی نشود.

مولاوردی: قرار بود برای دانشجویان بازداشتی دی ماه پرونده سازی نشود

به گزارش دیده بان ایران؛ شهیندخت مولاوردی درخصوص برنامه‌های دولت برای صیانت از حقوق شهروندی و تصویب لوایح اجتماعی گفت: دولت درخواست‌های خود برای در دستور قرار دادن لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان را مطرح کرده که با آن موافقت شده است. 

وی ادامه داد: درحال رایزنی با قوه قضاییه درخصوص لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت هستیم. این لایحه هم‌اکنون روی میز رئیس قوه قضاییه است و ایشان باید آن را تایید کرده تا به دولت بیایید و سپس به مجلس ارسال شود. 

این عضو دولت دوازدهم در واکنش به صدور احکام سنگین قضایی برای دانشجویان بازداشت شده در حوادث دی ماه اظهار داشت: هم وزارت علوم و هم وزارت دادگستری رایزنی‌های خود را در این باره آغاز کرده‌اند. این احکام، احکام دادگاه‌های بدوی بوده و ما امیدواریم که در مرحله تجدیدنظر، احکام شکسته شده و مورد بازنگری قرار گرفته و منجر به تبرئه دانشجویان شود چراکه قرار بر این بود که برای دانشجویان بازداشت شده در حوادث دی ماه سال قبل، پرونده‌سازی نشود. /ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر